Slö söndag

Börjar dagen med att baka ett par rågsiktslimpor. Gör en kesokaka av överbliven keso också. Här slänger vi ingen mat, nämligen.

Grått, lite regnigt och blåsigt ute så jag pysslar ihop två kort och känner mej lite duktig. Ett ska jag ge bort själv och ett är på beställning. Nöjd med båda, faktiskt.

Sen känner jag mej ännu lite duktigare, för jag drar på mej mina nya dojjor och ger mej ut och lufsar lite i skogen. Något snabbare än "gå". Jag har inte joggat sen i somras, då jag ju fick problem med höften. En massa sjukgymnastbesök gjorde ingen skillnad, men nu vill jag ändå prova att röra mej lite till fots igen. Cykla och simma och allt det där är roligt och trevligt, men variation är ändå något jag saknar. Och så blir jag så trött av att "springa" och det vill jag bli.

Kommentarer

  1. Så där fina och mjuka ser aldrig mina rågsiktslimpor ut... alla dina olika bröd blir jämt så perfekta.

    Ta det försiktigt med skumpandet, du varierar dig ju ändå mycket i din träning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakade dem på hälften mjölk, hälften vatten så ja, de blev rätt mjuka.

      Och så är det ju som så att jag vill skumpa, så jag provar och ser hur det går.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Riktigt smarrigt bröd du bakade, du är väldigt duktig på att baka:) Det ser alltid så läckert ut:))
    Hoppas du inte har för ont i din höft och att du kan börja jogga lite lätt igen:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar