Blöt pannkakstorsdag

Det är torsdag och dags att grädda pannkakor i mängder, precis som vanligt.

 Under tiden gör jag ett morotsbröd också. Det smakar fint till lunch-champinjonsoppan och blir också till mellanmålsmackor till ungdomarna som vi senare hämtar på skolan för vidare färd till...

 ... badhuset i Kvissle. Här hoppar Alfred i plurret.

Vi är många idag, men i övrigt är det ganska tomt i bassängen. Härligt.

Alice har inte varit just här och badat tidigare. Hon har en kompis med sej också, men jag vet inte om den kompisen vill vara med här i bloggen, så jag väljer bort sådana bilder.

Alfred har avslutning på simskolan. Han gör lite som han själv tycker, men jag är övertygad om att han kommer att lära sej att simma någon gång!

Diplomet är han mycket stolt över och när han berättade för mej att "nu är simskolan slut" och jag sa att "men den börjar till hösten igen" blev han jätteglad och sa att "då får jag ett till diploooooom!!!". Och jo, det höll jag med om, men lade till att då måste han vara duktig och träna och göra som simfröknarna säger... *he he*

Jag får ingen skärpa alls i någon enda hoppbild. Det måste finnas någon fiffig inställning i kameran (sport, kanske??) som skulle kunna fixa det. Jag får läsa på lite. Men den här bilden vill jag visa, trots dålig kvalitet. Det är nämligen Emil som hoppar från 3-meterssvikten för första gången. Kul!

Pannkakorna från förmiddagen är med hit som matsäck, precis som vanligt. Mums, mums.

Och så slutar jag med den här bilden, som jag är riktigt nöjd med. Familjen Öhlén under vattnet. Läckert! Tack för att ni ställer upp som modeller!

Kommentarer

  1. Hehe vilka roliga bilder ;) ja tro din kamera kommer användas flitigt i sommar! /emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, att det tror jag också!

      Radera
    2. Jättehärliga bilder, vilken utmaning och hoppa från trean!!! Bra gjort av E och bra badat av alla

      Radera
    3. Mycket modigt av Emil och han hoppade inte bara en gång, utan flera!

      Bada är nåt vi kan... du skulle varit med, du också! *S*

      Radera
  2. Annika i Lindby7 maj 2015 kl. 22:38

    Vad roligt ni verkar ha! Bilderna utstrålar så mycket liv,aktivitet, och värme. Härligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då har du "läst" bilderna alldeles rätt. Vi har så roligt och mysigt tillsammans, allihop!

      Radera
  3. Hej svejs!
    Ni har fullt upp med aktiviteter som vanligt och härliga bilder blir de ju jämt!! Blir du aldrig trött du hurtiga människa?
    Jag har mycket att titta på här för att uppdatera mig så vi får se hur mycket jag orkar med i kväll!
    Det är roligt att se att ni är igång ordentligt!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, nog är jag ganska slak efter några timmar i badhuset... tro inget annat *S* Men kul har vi!

      Radera
  4. Sista bilden är "to die for" och Alfred ser ut som om han befinner sig mitt i en Astrid Lindgrenfilm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick två såna familjebilder, men den här är bäst. Alfred är alltid nöjd, var han än är.
      Ha en härlig helg!

      Radera
  5. Hej Cornelia!
    Oj! vilken härlig dag ni verkar ha haft på badhuset:)) Häftigt med alla undervattens bilder:))
    Och gott "fika" du gjorde oxå:)) Så duktigt av Emil att hoppa från 3-meters svikten:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar