Dagen idag...

Först en bild med sylten jag kokade igår kväll. Överblivna jordgubbar från midsommar blandades med lika mycket rabarber + socker och vips! Jättegod sylt!

Idag fick överskottsenergin gå åt till att rengöra bakom spisen. Och, äntligen, även ugnen som varit en sorglig syn rätt länge nu.

Sen drog vi iväg och införskaffade några stolar och hälsade på Stures lillebror i ett par timmar. 

Gjorde en liten tag och hängde på snygg-flaskan från Clas Ohlson och traskade upp till grannen med densamma. Togs emot med glädje.

 
Bakade en kaka och en plåt med bröd. En massa saker som jag hade tänkt göra idag hann jag inte med, som till exempel att putsa fönstret här bakom. Men vad gör det? Fönstret sitter kvar till en annan dag och med all säkerhet även smutsen på det. Så... ingen fara. Jag kan ta det när jag har för mycket tid och ork nån annan gång.

Kommentarer

  1. Jisses, den färgen på saften! Och den fina tag(g)en. Och sylten. Och brödet.

    Ha nu en alldeles speciellt fin måndag!

    SvaraRadera
  2. Nu är det MÅNDAG... med STORA bokstäver! Hoppas att allt gått bra och att ni får sova inatt... lite i alla fall!! Här har vi haft besök av Hillevi och det gjorde den här dagen... vi tänkte en hel del på er!
    Stor kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar