Fixa och dona

Först en bild från igår kväll. Det kom en ryslig regnskur, som bara varade några minuter, och sen sken solen igen och då blev det så här vackert.

Efter frukost tog jag och bäddade rent i ett par sängar på övervåningen, så nu kan den som vill komma och sova hos oss i fräscha lakan!

Samma rum åt andra hållet.

Körde lite dammsugare och städade toan nere också. Känns bra att lämna ett hus som är rent och fint. Framförallt känns det bra att komma dit nästa gång, till ett hus som är rent och fint!

Sedan åker vi hem alltså hem. Även gräsmattan på hemmaplan behöver klippas igen och medan jag gör det så kör Sture igång Projekt Bilstädning. Han är inte vidare bra på det, så när jag klippt färdigt tar jag över som projektledare och gör om alltihop från början. Då blir det bra. Nu är bilen visserligen ganska smutsig på utsidan, men skinande ren på insidan! Det är också en skön känsla, men ack och ve, så trist det är att städa en bil. Därför gör vi det kanske alltför sällan, egentligen. Men som sagt var, just nu är den snygg iallafall. Få se hur länge det håller i sej... hm...

Ett stående inslag i den här bloggen nuförtiden har ju blivit "Dagens soppa". Och nej, jag har inte räfsat ihop en näve gräs från alla klippningar och kokat soppa på det, utan det här är grönkålsoppa med ägghalvor och några kasslerstrimlor. Jag är väldigt förtjust i grönkål, så idag äter även jag soppa.

Kommentarer

  1. Nä... jag gillar inte heller att städa bilen!! Det är ju bara en såå obekväm arbetsställning hur man än vänder sig!
    Ni här beredda på invasion på sommarstället... städat och klart!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte för att jag vet om det blir nån invasion, precis. Men städat är det iallafall *S* Både där och i bilen. Det är lite mysigt att sätta sej i en fräsch bil, det är det. Men vägen dit är uschlig!

      Radera
  2. Städa bilen?! Såna dumheter.... ;)

    Fantastisk bild, den översta med regnbågen, precis det där glasklara ljuset som blir efter störtskurar. Välfångat!

    Soppan ser inte alls ut att vara gjord av en näve gräs, så det så. Jättegod ser den ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men NÅN gång tycker jag att det är bra att städa bilen. Och det är trevligt. Efteråt.

      Grönkål har alltid varit en favorit hos mej, allt sedan jag var liten.

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Oj så vacker regnbåge:) Här har det regnat rejält oxå, typiskt Midsommarväder;)
    Skönt när det är färdigstädat, så fint det blev:) Jag har turen med bilstädningen, det sköter Ted åt oss:)))
    Soppan såg mumsig ut, och nyttigt:)

    Nu önskar jag ER en skön och lugn Midsommarhelg:)

    Må så gott och var rädda om varann
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle också gärna ha en Ted som städade bilen åt mej *S* men nu har jag inte det, så då får jag göra det själv. Det blir kanske bäst så också... petnoga som jag är NÄR jag väl gör det.

      Ha en fin helg, med eller utan regn!

      Radera

Skicka en kommentar