Flitig som en myra

Börjar dagen med att slänga ut allting från altanen och tvätta densamma. Det är ett styvt jobb som tar ett par timmar, eftersom jag klättrar och klänger och gör rent varenda liten takbjälke och alla skrymslen och vrår. Det är inte speciellt kul, men blir ju bra när det är klart! Alla möbler ska tvättas också, såklart och det ser ut som om vi ska ha en större fest ute på gräsmattan *S* Så är förstås inte fallet.

När jag ändå är igång putsar jag några fönster också och är riktigt imponerad av mej själv och min energi. Eller försöker jag bara få tiden att gå lite fortare? Kanske det.


Som jag tänkte igår... gjorde jag idag. En ny sats rabarbersaft. Och som synes här på den största bilden; rabarber ser kanske lite grönaktig ut, men den innehåller väldigt mycket rött färgämne för saften blir såhär röd av sej själv. Helt utan jordgubbar eller andra "färgande" bär. Nu ska den stå till imorgon med citronskivorna i och därefter hällas på flaskor. Den här gången kommer jag att frysa in dem, för hållbarheten är inte så jättelång.

På kvällen åker vi ut till Porter Caféet och äter räkbuffé så det står härliga till. Det är vansinnigt mycket folk där, men vi får ett urmysigt litet fönsterbord i ett rum där det bara finns ett bord till. Det är lagom varmt därinne och precis hur trivsamt som helst. Perfekt!

 Så här gör man:
1. Hämta räkor och skala dem.
2. Komplettera med en rostad brödskiva och valfritt tillbehör (glöm inte aiolin!!!)
3. Montera din delikata macka.
4. Ät och njut!

5. Upprepa valfritt antal gånger.

Så var denna lördag till ända och jag måste säga att den varit en av de bättre lördagarna på länge. Helt underbart väder med en temperatur på ungefär 20 grader, sommarblå himmel och så fick jag dessutom en hel massa nyttigheter gjorda. OCH räkfrossa. Perfekt.

Kommentarer

  1. Vilken effektiv dag i härligt väder! Saften ser så god ut, för att inte tala om avslutningen på det mysiga caféet.
    Här blev det 17 grader men sol för det mesta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Effektivitet är mitt nya honnörsord! Fast jag är övertygad om att galenskaperna snart går över och jag återgår till mitt normala, lugna tempo *S*

      Radera
  2. Annika i Lindby21 juni 2015 kl. 15:40

    Flitig som en myra, men du kanske inte får så mycket tid till sånt sen :-)?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar