Klampen

Vad detta är? Inte ärtsoppa, fastän det ser så ut. Nej, det är MAJSsoppa. Sture vill så gärna äta soppa och jag provar lite olika recept. Det här ser inte gott ut, men smakade faktiskt inte så illa som man skulle kunna tro.


Idag var det soligt och fint på morgonen, men på radion hörde man gång på gång att det skulle mulna på och bli regn fram emot eftermiddagen. Men tji fick alla meterologer, hela långa kvällen sken solen och jag kunde bara inte låta bli att ta mej en prommis ner till Klampen för att "kolla läget". Några båtar har kommit i vattnet, men ännu finns det många tomma platser här invid bryggorna.

Det blommar. Det blommar något alldeles fantastiskt. Vart man än tittar, så nog är det blommor där!

 Överallt, som sagt var.

Styvmorsvioler i mängder. Liljekonvaljerna är fortfarande väldigt små, men åh! som de doftar!

En orienteringsskärm mitt ute i ingenstans. Va? Tänker någon locka hit folk? Så dumt.

En liten fågelfamilj av sötaste slag.

Och en annan fågel på en "pinne". Vackert, eller hur?!

Kommentarer

  1. ”...........kattfot och blå viol" - sjunger jag (brummar jag, menar jag) när jag ser de här ljuvliga sommarviolerna. Kattfot ser jag nästan aldrig längre. Andungar och vacker måsbild, åh, du fångade verkligen sommaren här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes så... som sommar, faktiskt. Det var 14 grader varmt också, helt lysande för att vara 2015, som ju hittills inte hört till det år då man märkt av den globala uppvärmningen så värst på våra breddgrader.

      Radera
  2. Hm.... "sommarbilderna" skulle det stå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det funkade bra med sommarvioler också!

      Radera

Skicka en kommentar