Kontrollerad och godkänd

I Västernorrlands landsting blir man erbjuden en hälsoundersökning med tillhörande samtal om man råkar fylla jämna år. Syftet är att förebygga insjuknande i diabetes och hjärt- o kärlsjukdomar. Alldeles gratis är det och jag nappade på erbjudandet. För ett bra tag sedan var jag på provtagningar och idag var det dags för det uppföljande samtalet.

Det råkade vara en "gammal" klubbkompis från brukshundklubben som var den jag skulle prata med, så det blev ju rätt trevligt (hon berättade om sina border terriers, kullar och sparad liten valp och så... *ler*). Alla mina värden är utomförträffligt bra, utom midjemåttet som är 9 cm för stort. Jaha, så förskräckligt då. Eller kanske inte. Jag tänker iallafall inte göra nåt särskilt för att försöka förändra det. Tror ärligt talat att jag kommer att överleva ändå.

I övrigt fick jag inga prickar i protokollet, utan gick igenom "besiktningen". Känns ju ändå rätt bra att veta, även om jag hade blivit väldigt förvånad över något annat resultat.

Kommentarer

  1. Så skönt att ha papper på vad du redan känner och vet! Men hunddiskussionen var pricken över i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt trevligt att träffa en gammal bekant sådär.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Jag tror inte du behöver tänka på de där centimeterna, du som tränar såååå mycket och äter sunt;)
    Skönt att du blev "godkänd" ändå;)) Hundpratet lät trevligt:))

    Ha en fin dag:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag struntar högaktningsfullt i de där centimetrarna, ska du veta!

      Kram!

      Radera
  3. Annika i Lindby2 juni 2015 kl. 20:06

    Grattis till godkänd besiktning! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Nu får jag rulla vidare i tio år(!) innan det är dags för nästa koll. Det är uppenbarligen viktigare att hålla koll på bilar än på människor???

      Radera

Skicka en kommentar