Ortviksdagen

De "berömda" biljetterna kom till användning idag.

Man bytte dem i entrén mot en annan biljett, som man fick använda att spela på chokladhjulet med. Ingen vann någon högvinst, men alla fick tröstpris, såklart. Närmast kameran Vickan, Johan och Emil.

En liten och färgglad hoppborg roade Alfred en god stund.

Och titta! Alfred vågar för första gången sitta på en häst! Hurra! Han är tveksam innan han bestämmer sej... kanske ska han bli lite större först, säger han till mej, men jag tycker att han är tillräckligt stor, jag. Och mer övertalning behövs inte. Hästen heter Lilla My och tjejen som håller i tyglarna är så bra som bara en hästtjej kan vara. Hon småpratar med Alfred under hela ridturen och ber honom säga till om det inte känns bra, om det skumpar för mycket eller vad som helst.

Och det här leendet... det säger väl ALLT?!

En bild från förra året... då ville Alfred INTE gå närmare en häst än såhär... *ler* Inte klappa den och absolut inte sitta på den. Nej, nej.

 Emil sparkar fotboll...

 ... och fyller i svaren på tipsrundan.

 Johan spelar också fotboll...

... och äter sockervadd.

Gänget i gröngräset.

Kommentarer

  1. Modig Alfred!
    Fin dag med härligt väder. Svalare än är, tror jag ändå när jag ser tröjorna. Idag regnar det igen, tänka sig! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemodig! Och såååå glad och stolt när han faktiskt satt däruppe på Lilla Mys rygg. Det var varmt i solen och blev bättre ju längre fram på dagen det gick. På kvällen cyklade jag i korta brallor till jobbet, minsann!

      Radera

Skicka en kommentar