En förmiddag

 Vart tog sommaren vägen? Fleecetröja är ett utmärkt plagg just nu och jag vill inte det. Jag vill att det ska vara "shorts-och-t-shirt-väder" hela tiden, hela sommaren!

Helt oavsett vilket väder det är så har vi en liten hacke-fågel i stolpen utanför huset. Tosca sitter länge och lyssnar.

Det är dags att klippa klor igen. Små klor - liten tång. Går riktigt bra. Såklart att hon protesterar litegrann, mest mot att jag håller fast henne, mindre för att jag klipper. Och liksom förra veckan blir hon mot slutet alldeles helt och hållet lugn och bara ligger i knät och myser. Go-hunden.

Liten, liten skogspromenad. Det här är en stig och på sidorna är det blåbärsris, som synes. Det är så stort att liten hund nästan inte syns.

 Äta stubbar...

 Spana...

 Tugga mossa...

... och vifta på öronen *S*

Jag var lite mer uppmärksam och kopplade långt i förväg idag, så att det inte blev nåt tokspring hemåt på vägen. Allt gick helt enligt planerna och det blev en fin prommis.

Kommentarer

  1. Har du också en Hacke hos dig! Fin bild på den och jag förstår att Tosca förundrade sig över trummandet. Alltså... jag tycker att hon växer mellan varje uppdatering och det gör hon såklart också men ändå!

    Vår förmiddag spenderades i skogen vid Trojas sjö och trots att det bara var 15 grader så var det superkvavt och jag hade gärna badat. Men då står det folk och fiskar från badbryggan. *grrrrrrrr*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon växer, ja. Jag är naturligtvis (eftersom jag är så hönsig) rädd att hon växer för fort. Vägde idag och det är runt ett kilo sen förra veckan. Mer ska hon inte gå upp, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Inte öka nåt på maten iaf, tror jag.

      Hur oförskämd får man vara? Fiska från en badbrygga?? Fel, fel och fel igen.

      Radera

Skicka en kommentar