Godis är gott!

I förrgår kväll serverade jag Fröken Tosca ett litet problem i form av en torrfoderkula under en glaskopp. Det tog inte lång stund förrän hon helt sonika lyfte den med munnen för att raskt komma åt godiset. Faktum är att jag inte förstår hur hon bar sej åt för att greppa den, men det gjorde hon. Lätt som en plätt.

Igår bytte hon strategi och istället för att använda munnen sparkar hon helt enkelt till glaskoppen med en speciell knyck, så att den lyfter lite från golvet och godiskulan kommer ut. Föser man omkring den på golvet händer ju inget...

Hon är ganska så finurlig, den här valpen!

Kommentarer

  1. Jag tror att du har fått dig en alldeles märkvärdig slags Kaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sur att jag inte filmade hur hon lyfte den, för jag fattar verkligen inte hur hon bar sej åt för att få grepp om den där glaskoppen.

      Märkvärdig är hon, möjligen mest i mina ögon *S*

      Radera
  2. Man kan inte låta bli att fundera över hur klok hon blir som vuxen den goda Tosca!!?? Hon är nog en sjutusan till vinstlott!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken är stor att hon överlistar mej å det gruvligaste och blir en bedrövlig hund att umgås med! Eller... jag får hoppas att vi hittar vägar att samarbeta, för annars går det åt helskotta, med en så listig jycke! *S*

      Kram å kli!

      Radera
  3. Så flink Tosca var. Den tok hun kjapt. Smil.

    Du har ikke en slik liten hundeball med små hull som du kan legge godisen inne i hullene?
    Så når de triller ballen med snuten, vil det falle godiskuler/fòrkuler ut. Brukte slik til begge mine, det ga litt hjerne trim. Måtte ha mange fòrkuler i første gangene, slik at det datt mange ut...slik at de skulle skjønne leken. Etterhvert tok jeg færre fòrkuler inne i ballen, da måtte de jobbe litt mer.

    Søt var hun i regnet i dag.
    Så modig da, at hun tørr ligge der når støvsugeren kom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har iallafall haft en sådan boll. Ida tyckte aldrig om den, för den var så hård och skramlade mot golvet (inte för att hon var ljudkänslig annars, men leksaker skulle vara mjuka - basta! *S*) så jag har stoppat undan den. Någonstans. Frågan är var.

      Hoppas att allt är bra med er!

      Radera
    2. Her er alt bra Cornelia.

      Ikke alle leker som slår til.
      De finner sine favoritter. Mille går også for det myke, men en liten ball til å ha ute kan være moro med matmor inni mellom.

      Moro å se Tosca i full fart, husker jo godt denne tiden selv om det er en stund siden nå,
      Takk for at du titter innom bloggen vår.

      Radera

Skicka en kommentar