Höstdagjämning

Höstdagjämning idag kl 10:22. Nån timme innan befinner vi oss på Klampen i regnet. Nypon finns det i massor. Det vore kul om jag kunde lära mej att ta hand om dem, men jag vet inte riktigt hur man gör egen nyponsoppa...

En regndroppe precis mitt på objektivet. Ser den inte när jag fotar, men nu är den ju där *ler*

 Bada lite kan man göra även om det regnar. Tosca spanar på en...

 ... alldeles ensam svan som simmar där ute.




 Klättrar ner...

 ... och ännu mera ner.

 Och emellanåt är hon långt där uppe.

Och så lite spring!

Idag ägnar jag lite tid i köket. Potatis- och purjolökssoppa, två sorters bröd och så fläskpannkaka. Konstig färg på bilden, den ser god ut på riktigt! *S* Rustik husmanshöstkost blev det idag. Lite äter vi idag, annat sparas till nån annan gång.


Säg något som Tosca inte kan. Att plocka av mej glasögonen är hennes eget påhitt. Hon gillar överhuvudtaget glasögon... har tuggat sönder ett par av Stures "riktiga" (inte billiga läsglas, alltså) men han ler bara och säger att det är "Tosca Styling" och senaste modet. Hon lindar minsann alla runt lilltån, hon! *S*

Kommentarer

  1. Du som är så duktig i köket ska såklart testa egen nyponsoppa! Det gaglar ju av recept på Google.

    Fantastisk bild, den med guldrumpan i vädret och bergen därborta. Ni bor så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt redan fått ett recept... där man till och med slipper att pilla ut alla kärnorna först. Ja, jag tror att jag ska testa (även om jag nu inte själv tycker att jag är särskilt "duktig"), det skulle vara kul. En gång iallafall.

      Det gör vi (bor fint), men det finns många otrevliga industrier häromkring.

      Radera

Skicka en kommentar