Många bilder idag...

Ja, idag blir det bildras här i bloggen. Börjar med Tosca från igår kväll. Jag var själv väldigt frusen efter badet (och så var det inte så varmt i huset heller, vi brydde oss inte om att elda utan slog bara på luftvärmepumpen). Och eftersom jag kände mej ruggig, så tänkte jag att Tosca kanske också var det. Sådan matte, sådan hund... liksom? Och hon hade alls inget emot att ligga inlindad i ett rejält badlakan och mysa på köksmattan *ler*

Vi vaknade alltså i Mellansjö och där visade termometern på precis strax över noll och gräset var frostigt, när Tosca gick ut på första morgonkissningen.

Nere vid sjön var det vackert, precis som vanligt.

 Friskt och skönt var det också.

Städade huset, kärrade in en hel massa ved och grejade lite innan vi tog en favorit i repris. Hedsjön idag igen, då.

Och jag kan bara tycka att den här hunden, utöver att hon är söt och skön och gullig och allt det där.. faktiskt också är riktigt snygg! Så det så. Och det helt opartiskt. Eller, jag är partisk, men jag tror att jag hade tyckt det även om hon varit någon annans hund.

 Räcka ut tungan?!!!

 Och var lyser solen? Givetvis på Guldklimpen!

 Som sagt var. Allt ljus på Tosca.

Det rinner ut en bäck i sjön just här. Och som alla barn gillar Tosca att leka just där. I bäcken kommer det små, små saker flytande med strömmen. Barr, små barkbitar och annat. Vid pilen kommer en liten sak flytande. 

Tosca är väldigt intresserad av dessa pyttesmå saker och vill gärna fånga dem, stampa på dem och/eller äta upp dem. Har fullt sjå en lång stund med att fokusera och ta dem. Hon kan verkligen konsten att sysselsätta sej själv.

 Blir man kissnödig går man långt iväg för att få vara ifred på toa.

 Vi hade med flytleksaken och den var ganska så kul.

Sen var det dags att åka hem. Lomtjärn är ett bra ställe att rasta, så där stannade vi idag också.

På kvällen var det dags för terminens första simskola för Alfred. Vi badar en stund före. Tjohoo!

Det är KUL att bada! Och riktigt kul att duscha också!

Medan själva simskolan pågick simmade jag en kilometer. Skönt, men det kändes att det är ett tag sedan jag simmade så pass långt. Nyttig träning!

 Man får ju inte vara med inne vid själva lektionen och att fotografera genom två fönster med lilla undervattenskameran.. tja, det går väl inte alltför jättebra. Men här håller man på att avsluta iallafall, och "blåser upp en ballong".

Alfred var mäkta nöjd och det är huvudsaken.

Alla collage blir större om du klickar på dem.

Kommentarer

  1. Härlig "lip"-bild! Och solbilderna på Den Fenomenala... men frost?! Näää, först ska taket göras!

    Förstår att Alfred gillar simskolan, som det vattendjur han är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dej angående frosten, det är alltid onödigt tidigt. Men Mellansjö ligger ju där det ligger, mitt i landet, och där är det kallare på vintern och oftast soligare och varmare på sommaren. Man får ta det onda med det goda, helt enkelt.

      Vattendjur är han, Alfred, och det är inte alltid så enkelt att rätta in sej i ledet och bada "enligt reglerna", men igår gick allting bra!

      Radera

Skicka en kommentar