En PP - Prima Pinne (och grattisar på slutet!)

Det var inte så längesedan, tycker jag, som jag fotograferade just här och det var så grönt, så grönt. Såg ut som sommar, nästan. Men nu har hösten tagit överhanden, tveklöst.

 Tosca hittar en pinne.

 Det är inte världens minsta pinne, men den måste bäras. Det tycker Tosca.

 Den ska bäras ganska långt.

 Jag släpper den aldrig!

 För den är faktiskt min!

Så traskar hon stolt vidare, den lilla valpen med den stora pinnen.

Resten av dagen tillbringas i bilen och på annan ort. Där får kameran ligga kvar i nämnda bil, så några fler bilder har jag inte på Tosca.

MEN! Jag har stulit den här bilden på hennes syskon, som varit på utställning i Dalarna idag. Nedansiljans BHK arrangerade och syster Lulu till vänster blev BIR-valp och brorsan Clinton blev BIM-dito. Massor med grattis till er båda!

Söta Lulu fortsatte sedan sina bravader i valpfinalen, där hon slutade 3:a bland tretton deltagande valpar. Inte illa, GRATTIS igen!

Kommentarer

  1. Så roligt att se skillnaden i storlek på hanhund och tik, fina är de! Fast Tosca är ju allra finast, såklart och de två hade säkert också gärna burit en sån kolossalt fin prima pinne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen skillnad på hanar och tikar. Och ju mer jag ser på hanar, desto gladare är jag åt min tik. Nä, skämt åsido, det har absolut inte bara med storleken att göra, jag gillar tikars sätt att vara. Men visst är det behändigare med en liten tjej, storleksmässigt också.

      Och visst är de fina. Men du har alldeles rätt, Tosca är finast av dem alla!

      Radera

Skicka en kommentar