Hundig söndag

Idag har vi träffat Vida på riktigt. Först höll vi till ute på brukshundklubben, där vi gjorde några inkallningsövningar och tog en ensam promenad med Vida i skogen. Allt för att familjen från Bosvedjan ska känna att det funkar att ha henne lös och veta hur man gör för att få henne att komma när man ropar. Saker som liksom hör ihop... och som är alldeles nödvändiga för alla hundar.

Tosca är ju som hon är. Hon är lös i skogen för jämnan, trots att hennes inkallning inte alls är 100%-ig. Men jag väljer mina platser med omsorg, det gör jag.

Sen fick Tosca en egen prommis runt klubben innan vi åkte hem till oss för att låta hundarna bekanta sej med varandra på inhägnat område. Kan ju vara lite bra, ifall något oförutsett skulle inträffa.

Man behöver inte vara så väldigt hundkunnig för att se på dessa bilder vem det var som tog ledarrollen i den här duon *S* Snacka om tydligt kroppsspråk.

Bilderna är av särdeles usel kvalitet, för mörkt, för mycket blixt, för snabba hundar... ja, det blev inte bättre än såhär helt enkelt.

 Som sagt var, här snackar vi tydlighet i kroppsspråket. Verkligen!

 Hej på dej!



Hundarna blev inte så trötta, men hussarna... de slocknade i soffan, Hasse öppnade ögonen precis när jag tog bilden, men annars blundade de ganska så skönt här en stund.

Teamwork i köket resulterade i pulled chicken med hembakta tortillas och grönsaker och andra tillbehör. Riktigt gott, faktiskt.

Vida lade rabarber på alla Toscas leksaker och sa åt henne att hon (Tosca) icke fick beträda vardagsrummet. Punkt slut och så fick det bli.

Och jag som var lite orolig för att Tosca skulle vara lite stursk, hon som hade hemmaplan och allting, men så blev det inte alls. Bra. Känns bra med hundarna tillsammans.

Så måste jag få upprepa mina gratulationer från igår. Ny utställning i Rättvik idag. Bror Clinton BIM-valp, syster Lulu BIR-valp och senare också BIS 1!!! Helt otroligt fantastiskt! Pappa Ikaros blev BIR och faster Lizzy BIR-veteran samt BIS3-veteran!

Vilka fantastiskt vackra hundar som Katarina Ränssi föder upp! Och är de bara hälften så trevliga som Tosca också, så är de underbara att leva med! Grattis hela högen (inklusive mej själv)!

Kommentarer

  1. Her er det to hunder som har hatt det moro i dag.
    Herlig å se dem sammen og at det funker så godt.

    Det lille jeg ser av Vida, ser det ut som hun blir litt Gylden som eldre.
    Ser det på fargen på ørene. Tosca og hun kommer til å matche fint sammen da.

    Maten ser helt nydelig ut, ble sulten her nå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen trevligt att det gick bra med hundarna tillsammans. Har ju tänkt att de ska umgås en hel del i sina liv.

      Maten blev bra!

      Radera
  2. Härligt inlägg, detta! Jag hade nog ocså trott att Tosca skulle ha varit den sturkaste men så har ju Vida fått hävda sig bland fler hemmahundar tills nu. Oj, så svansarna går! Roligt för dem båda med en jämnårig kompis.

    Teamworket gav resultat, det. Oj, oj, oj. Gott...

    Vinst igen för syskonsläkten, far och faster - roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämnårigheten är toppen och att storleken också är ungefär densamma (även om Tosca är extrautrustad med mera päls) är riktigt bra. Då kan de härja på ganska fritt och inte göra illa varandra (hoppas jag, såklart). Väldigt intressant att se hur de samspelade med varandra och hur Tosca vek sej totalt när Vida tog över taktpinnen *S*

      Och släkten är helt grym, ja. Och det unnar jag dem verkligen, som de lägger ner jobb på detta med utställning. Puh. Jag blir lite matt bara jag tänker på det *ler*

      Radera

Skicka en kommentar