Jobbdygn väntar...

Ja, nu är det dags att jobba ett dygn igen och vad passar väl bättre då än att låta hundarna träffas och busa lite i skogen innan dess? Turligt nog var Hasse ledig idag och kunde komma ut med Vida till "våra" skogar. Här har vi precis släppt dem och det blir förstås full fart framåt!



 En vattenpaus.

Tosca har en något annorlunda svansföring denna den andra gången hon träffar Vida. Hon har "spottat upp sej" lite, men är inte dum på något sätt.

Ser ut som en äkta retriever, det här. Kanske kan hon lära Tosca att bada på riktigt till sommaren?! Det vore kul!

 Tosca är aningen mer energisk än Vida...

 ... och en och annan gång söker den "stackars" goldenflickan lite stöd och hjälp hos sin husse.

- Kan någon ta bort det där Trollet en stund, så man får ta igen sej lite??

Lite lugnare stundtals.

En fin och lagom lång promenad blir det och nu har vi nog två trötta och nöjda hundar som vilar en god stund och jag kan åka och jobba med gott samvete.

Kommentarer

  1. Ha ett gott jobbdygn!
    Tänkte väl att Tosca skule svansa upp sig, haha! De får nog gott utbyte av varandra, dessa två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del behöver hon inte svansa upp sej det allra minsta. Jag har gärna en o-kaxig hund med lite lägre profil. Dock har jag mina aningar om att hon inte kommer att bli nån liten "mes" som gömmer sej bakom matte... hon skiter ju rent allmänt i sin matte för övrigt... och klarar det mesta på egen tass, tycker hon. Så varför skulle hon inte bli en högsvansad mallgroda?! *S*

      Radera
    2. Jag tror ju inte det... jag tror att Tosca är så väldigt trygg med dig. Ni kommer att bli ett fantastiskt radarpar, ni två!

      Radera
    3. Tur att vi har dej i vår supporterklubb! Annars hade vi kunnat lägga ner den i brist på medlemmar! *S* Kramen till dej.

      Radera

Skicka en kommentar