Bilder från idag (och igår)

Allra först en bild på saffranskakan jag bakade igår kväll. Den föräras någon som förtjänar den idag.

Som vanligt åker vi till nån skog på förmiddagen. Tosca trampar sönder en isskorpa och slurpar i sej lite gott, kallt vatten. Hon är helt klart mer törstig just nu, när hon äter cortison. Har dock börjat trappa ner lite på medicinen, helt enligt veterinärens ordinationer.

Snart ska vi gå här, tror jag. Öppna grinden och traska iväg dit bort, för stigen fortsätter ju mellan träden. Intressant.

 Fin-Tosca på spaning.

Och så avslutar vi på ett av favoritställena...

 ... nämligen "Sandlådan". Helt härligt att fortfarande inte är fruset i sanden.

Åh, denna blick (som bara skymtar bakom luggen)! Den gör mej lite knäsvag...

Efter skogen åker vi raka vägen hem till Emil, som fyller år idag. Lite paket att öppna fick han såklart.

Hundarna är förtjusta att träffas.

Eller nåt *S*

Emil kollar in årets album.

Alfred är också med på Emils kalas. Han vaknade tidigt i morse och kilade genast ner i tvättstugan för att välja ut vilka kläder han skulle ha på sej. Sedan var han redo att gå... klockan var inte åtta en gång... *S*

Han bjuder på kakor.

Och smörgåstårta. Så otroligt god!

Så blir det dags att åka hem och fixa lite. Får fint besök på eftermiddagen.

På kvällen bakar jag lite bröd, så vi har nåt att lägga under julskinkan, som griljeras och provsmakas. Mums!

Kommentarer

  1. Så flotte skogs bilder.
    ÅH, som jeg savner turer i skogen og kysten.

    Så fine jenter der de ligger inntullet i hverandre.
    De Kommer til å ha det kjempe fint sammen i mange år.

    Grattis med dagen til barnebarnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är verkligen glad att vi har skog och vatten på så nära håll! Vill ut alla dagar och låta Tosca leva livet. Och själv vill jag inte heller vara utan all utomhusvistelse!

      Jag fick höra nu ikväll, att Vida hade stått vid dörren och "gråtit" när Tosca gick hem. Hon stod där och gnällde och "saknade" henne. Det är jag också glad åt, ja inte att hon blev ledsen såklart, men att de trivs så gott tillsammans. Jag hoppas att det håller i sej genom pubertet och allt...

      God Jul till dej, Trude, ifall jag inte hinner säga det igen innan det är Jul på riktigt!

      Radera
  2. Käftbilden!!! Wow!
    Emil kan, han och det ser så underbart gott ut - inte undra på att Alfred gjorde sig klar "i tid"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... ja, jag fick ju göra x antal försök innan jag lyckades få de där två munnarna på en vettig bild. Tur att de höll på länge *S*

      Emil är inget annat än GRYM!

      God Jul!

      Radera
  3. God jul til deg også Cornelia, Mille hilser god jul til Tosca.

    Tror Puberteten går bra, de er så pass mye sammen, at de kanskje allerede har funnet plassene sine. Jeg har ihvertfall god erfaring med begge hundene jeg har hatt, at det har gått helt uten problemer. ( hundene har vært mye sammen og på samme alder.)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar