Tisdag del 2

Ikväll var det utställningsträning i kennelklubbens regi i KlassArena i Söråker. Jag och Tosca samt Vickan och Vida (och en hel massa annat folk med hundar, såklart) var där och övade lite.

Det är inte mycket som är självklart när man aldrig har haft hund förut och än mindre sysslat med något så speciellt som hundutställning. Men nog tycker jag att Vickan och Vida skötte sig med den äran!

Här övas det hundmöten. Vi har Kontakt, Tosca och jag. Hon är inte bara fantastisk... hon är F.A.N.T.A.S.T.I.S.K!!!

Som sagt var...

Och här kommer lilla Vida i snygg stil!


En annan övning. Parvis skulle vi trava med hundarna "närmast varandra". Det innebär ju högerhandling ena vägen (för min del på tillbakavägen, alltså). Här har vi precis börjat, men strax närmar vi oss varandra och springer tätt ihop. Tosca är återigen helt otroligt fantastisk. Bryr sej inte ett dugg om hunden intill och inte blev det något som helst problem med högerhandlingen heller. Hon bara fortsatte att trava på där på min andra sida... Vilken vovve jag har!!! Jag är så imponerad att jag nästan dööööör...!!! *S*

Men emellanåt måste man ta igen sej litegrann, för det är superjobbigt att koncentrera sej så hårt när man är bara 7 månader gammal. Och lite mys är väl aldrig fel?!

Tisdag del 1 hittar du här nedan, ifall du skulle ha råkat missa den... snö i Mellansjö!

Kommentarer

  1. Men vilken tisdag! Från gnistrande vinter i Mellansjö till konstgräs inomhus i Söråker. Så fint de skötte sig, de båda gulden. Sån där träning är jättebra, jag brukade gå på likadan men den var utomhus vår och höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jättebra social träning där man måste "frottera" sej med alla möjliga sorters folk och hundar och låta sej hanteras litegrann av främmande människor. Suveränt!

      Och så duktiga de var, våra vovvar!

      Radera

Skicka en kommentar