Vi har inget snyggt staket...

Nej, vi har inget snyggt staket, men vi HAR en väldigt dekorativ hund som faktiskt håller sej innanför det där staketet. Här sitter hon och väntar på att jag ska få på mej skor och jacka, så att vi kan traska iväg på promenad i hemmaskogen.

Sture åkte iväg ganska tidigt idag. Då följde Tosca och jag med och blev avsläppta på lämpligt avstånd hemifrån. Då var det fortfarande så mörkt att jag inte ens brydde mej om att ta med nån kamera, men kan berätta att vi körde ett litet, kort lydnadspass på fotbollsplanen. Linförighet, läggande under gång, inkallning... massor med röst och godis och kroppsspråk och allt man kan tänka sej... men Tosca är riktigt duktig. Tycker jag själv iallafall! *S*

Sen fick hon springa en liten stund i sandgropen, fast hon var mer sugen på att hänga i mina armar och bita så hårt hon kunde *fniss*. Vi gick vidare, så fick hon annat att tänka på.


Bilderna här är från prommisen mitt på dagen och tagna med lillkameran. Men man ser åtminstone att vovven får springa lös i skogen, trots allt elakt jag skrivit om hur hon ignorerar mej och låter bli att komma när jag ropar och allt det där. Jag tycker fortfarande att hundar SKA få vara lösa och springa som de vill. Man får bara se till att man är på ställen där det funkar, trots bristande hyfs och bildning på hunden (eller matten...).

 En trädrot som Tosca absolut ville dra loss. Hon fick faktiskt ge sej, den satt för hårt fast.

Glad och go' är hon! Kliar sej väldigt mycket mindre nu och är inte heller geggig i ögonen på morgnarna längre. Så allt pyssel med droppar och salva och andra droppar ger nog förhoppningsvis gott resultat. Och så hoppas jag att Stronghold tar bort klådan på sikt.

I morse sprang en räv över vägen precis framför bilen. Den såg inte skabbig ut, men det finns uppenbarligen räv väldigt nära häromkring. Och nu ikväll såg vi en ganska så stor hare också. Inte för att det har med rävskabben att göra, jag bara noterar att vi sett två vilda djur samma dag. Trevligt!

Eller två... kanske tre, då, för den här på bilderna är rätt vild, den också *S*


Kommentarer

  1. Så bra at salven og dråpene til øynene viker bra.
    Mange flotte turer og trening dere har fått til i dag.
    Flinke dere er begge to.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jag saknat just nu är lite mer tid för pälsvård, men jag hinner väl det också så småningom. Hon är inte tovig eller så, men skulle ändå behöva kammas igenom. Så fin Mille blev efter "julfriseringen"!

      Radera
  2. Såååå fin bild på Tosca vid staketet!
    Och, du... jag hittade ett paket i brevlådan!!! TACK!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du tog dej en titt där, då! *S*

      Tack själv för julhälsning i lådan!!!

      Radera

Skicka en kommentar