Förmiddag på Klampen

Dygnspass på jobbet väntar, så vi spenderar förmiddagen (en del av den) på Klampen idag. Fjorton grader kallt och fin sol. Ganska härligt, men någon har åkt skidor i de spår jag trampat upp. Och eftersom man absolut inte får gå i skidspår, så måste jag ju plumsa upp nya spår bredvid. Jobbigt, minsann.

 Nosslick.

 Sol på Guld-hunden.

 Man blir lite glad av solsken!

 Så glad att man måste springa lite extra, kanske?!

 Och lite till! *S*

Sen gav den galningen sej ut på isen en sväng och som synes så ligger den inte helt och hållet och Ljungan är ju ganska ström... så jag fick ge mej efter ut och hämta tillbaka henne. Smart? Nja... men jag gick inte så långt. Sen fick det bli Koppel På ett litet tag.

Vackraste!

Kommentarer

  1. Hade ni sååååå varmt!!! Haha. Underbara låg-sol-bilder. Ha ett bra jobbdygn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt ganska skönt, trots allt!

      Jobbdygnet blev utmärkt trevligt.

      Radera
  2. -14 är väl ingenting... -24 hade vi i morse och nu kryper det neråt igen!
    Tosca ser allt ut som den briard hon verkligen är! Såå snygg. Men oj vilken päls att torka efter era turer i snön!
    Jag har inte kollat här på ett tag men det kommer väl lugnare tider så jag kan läsa ikapp!
    Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådär kallt har vi ju haft i Mellansjö, men nu var vi på hemmaplan och det var "blidväder". Skönt med lite paus i kylan!

      Hon är riktigt fin, den här lilla Kakan, men inte blir hon blöt i pälsen heller? Torr, kall snö som bara ramlar av. Inga problem annat än mellan trampdynorna, där det blir isiga dumma klumpar.

      Hoppas att Hilda kryar på sej allt vad hon orkar!
      Kram å kli!

      Radera

Skicka en kommentar