Himmel utan pannkaka

Ni minns familjen som behövde skor till barnen? Idag fick de skor. Fler par än de behöver och dessutom overaller, jackor, täckbyxor, innekläder, leksaker och spel. Jag vill tacka mina helt fantastiska före detta kollegor Annalena och Susanne för er otroliga givmildhet! TACK! Det var verkligen, verkligen uppskattat!

Så åkte vi till Mellansjö där eftermiddagshimlen bjöd på vackra vyer. Himmel... men nån pannkaka blir det inte här idag.

Idag har vi kört ett par små korta pass linförighet och ett par lägganden. Shit pommes frites! Hon kan ju! Och så biter hon mej hej vilt i armarna, i jack-kanten och var hon kommer åt, för hon tycker själv också att hon är f a n t a s t i s k t duktig *fniss*


Det har kommit ytterligare några centimeter snö sen sist vi var här och jag har lämnat Reimastövlarna hemma (det var så trångt i bilen med alla saker som skulle med) så vi struntar i att gå i djupsnön på isen just idag.


Hittat en liten smal pinne - skoj!

 Och så den sedvanliga "här-kommer-jag-farande"-bilden från idag.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Himlen var verkligen vacker:)Men så skönt att höra att familjen fick både skor och kläder till barnen:) Nu kan de ju vara ute och leka i snön:)

    Vackra bilder du tagit på Tosca i all snö:)Den sista bilden är ju för läcker:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu kan de vara ute... men jag får nog ta och visa dem vad man kan göra ute på vintern! *S*

      Roligt att du gillar mina bilder!

      Radera
  2. Tänk att det löste sig med vinterkläderna! Snälla människor finns.

    Mycket, mycket fina bilder - både med och utan Tosca!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns verkligen godhjärtade människor i den här världen!

      Tosca är ett tacksamt motiv.

      Radera

Skicka en kommentar