Ett inlägg till idag...

 Måste bara visa vad som landade hos oss idag. Förra veckan beställde jag lite tugg till Tosca. Hon behöver något bra att tugga på och vanliga tuggben sliter hon i stora stycken och sväljer, vilket jag inte tycker är helt lyckat. Jag vill ju inte att hon ska bli sjuk.

Så efter lite efterforskningar kom jag fram till att hon skulle få prova tugghorn från ett företag som kallar sej TuggMästaren.

Gjorde min beställning och fick strax en ovanlig, och trevlig orderbekräftelse, utformad som ett vanligt brev. Inte bara en uppräkning av vad jag beställt, ordernummer och pris, alltså.

Så här började "brevet":

Hej Cornelia Enroth,
Tack för att du handlat hos oss på TuggMästaren.se!

Nu börjar det roliga jobbet hos oss där vi får plocka dina produkter, omsorgsfullt slå in dem i papper och packa ditt paket. Sedan skickar vi det till dig så fort vi bara kan.
Snart så har din hund, eller dina hundar, ett paket på väg till sig med massor av gott!


Och tugghornen och kexen, som jag också beställde, var verkligen fint inslagna i papper och därefter i en lagom stor kartong. Att ett papper spruckit lite gör alls ingenting. Jag uppskattar omtanken! Lite som att "få" en present (fast jag fick betala rätt dyrt för den...)

Tosca kände redan utanför ytterdörren att paketet innehöll nåt gott, men hornen luktar inget särskilt alls för en människonäsa.

 GOTT!!! tycker Tosca, som tuggat länge nu och inte verkar vilja sluta heller.

Köpte en tvåkilos påse med kex också och tänkte att den skulle räcka länge, länge till Toscas lilla Godnattkex. Att de här kexen är stora som små limpor var inget jag hade räknat med. Jag får försöka bryta dem i bitar. Hon får ju inte kex som mat, liksom. Meningen är inte att hon ska bli mätt.

Återkommer med rapport om hur hornen står emot briardtänderna.

Kommentarer

  1. Finemang-kex! Trevligt följebrev, kanske hammare kan hjälpa?!
    Själv försökte jag göra nytt godis till Ankan idag, av lamm. Största delen hamnade på köksmattan, fumlig som jag var. Tur är det då att gott bordsskick endast är ett människopåfund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ankan hjälpte dej säkert gärna med att städa upp. Men varför i hela friden syssla med sånt när du är sjuk? Ta det nu lite lugnt och vila upp dej ordentligt!

      Radera
  2. Ha ha, märks att jag är lite off! Ja, ja, slå sönder brevet med hamaren, du, det funkar säkert!
    Hornen ser intressanta ut, ska nog kika på den där sidan jag också

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var inte billiga, men Tosca tuggar gärna på sitt horn (hon har bara fått de ena hittills) och hon behöver verkligen något vettigt att sätta tänderna i. Så jag känner mej nöjd (utom med storleken på kexen, då, men det kunde jag väl kollat lite bättre innan jag tryckte på köp-knappen).

      Kram på dej.

      Radera

Skicka en kommentar