Glader och toker

När jag jobbat ett helt dygn är Tosca fylld med uppdämd, sparad energi och det bara spritter i den lilla söta kroppen när vi äntligen ger oss iväg ut på skogspromenad.

Det är lite sent och mulet på eftermiddagen, så ljuset räcker inte riktigt till att fotografera i. Men pinnen ska iallafall attackeras och dödas! *S*

 Lite snöig. Och glad.

Här har den tossiga Toscan letat reda på en kotte under snön och sedan kastat iväg den, rätt upp i luften. I nästa ögonblick är hon på väg efter den...

Samma sak här... kastar med en kotte eller en pinne och roar sej alldeles själv. Busigaste bushunden!

Dagens mat. Potatiskakor med vitlök, timjan och lite ost. Gräddade i muffinsform och riktigt mumsiga!

Tallriken kompletterades med helstekt fläskfilé, sallad och lite bea... en värdig lördagmiddag, när man ska jobba på söndagen.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Tänk vad hon har längtat efter dig nu:) Hon är verkligen en liten bushund;)
    Idag har Ted och jag varit med hans kompis på ridtävlign hon har tävlat i hoppning.
    Vi lastade och åkte kl 08.00. Jag tog hand om hästen när de gick och anmälde sig. Hon red in lite innan och provhoppade. Han var väldigt "yster"
    så vi tänkte att det kommer nog bli tufft för henne. När det var hennes tur att hoppa så var det precis som om han fattade att nu gäller det. Hon klarade sig felfri och han var jätte duktig:) Det var 20 starter och hon lyckades bli sexa och fick pris, en vit rosett och en pokal. Hon var sååå nöjd, för hon har bara haft honom i två månader och han är bara 8 år. Så jag tyckte hon var jätte duktig:)Hon är ju dock bara 16 år. Hon vill satsa på hoppning nu, så det blir många fler resor nu framåt våren och sommaren:)

    Nu känner jag mig rätt så slö, men det är en skön slöighet;) Vädret var ju inte det bästa man kan tänka sig, regn och blåst!

    Ha nu en fin kväll:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att det gick bra med hästen! Förstår att du är lite trött och sliten nu, men det är kul att vara iväg på evenemang med sina djur. Så det gör inte så mycket att man blir trött efteråt.

      Skickar vantarna imorgon, hoppas jag. Och så får du mail om betalning å sånt.

      Ha en skön söndag!

      Radera
  2. Tänk vad du och din Hoppetossa har snö fortfarande. Här var det ett rent äventyr att ta sig till hönsen och släcka! Jag gled helt lugnt och sakta ner på backen utan att ens ta ett steg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer vi troligen att ha ett par månader till, tyvärr. Vi bor ju i den där delen av landet där det är vinter mer än någon annan årstid. Men is är inte heller kul.

      Du missade matbilderna, de kom till efter din kommentar här. Såna potatiskakor tror jag att du skulle gilla!

      Radera
    2. Ja! Det tror jag också, så du får gärna receptera!

      Radera
    3. Här hittade jag receptet: http://uppskattat.se/han-skivar-potatis-i-tunna-skivor-och-lagger-dem-i-en-muffinsform-resultatet-vi-dreglar/

      Radera

Skicka en kommentar