Utställningsträning

Bilder från gårdagskvällens utställningsträning. Här råkade kompisarna Tosca och Vida hamna intill varandra, så var det inte hela tiden.

Vida var mest bara helknasig och busade järnet med Emil, men just här ser det ju fint ut. Lite mutor kan göra susen!

Och jodå, hon kunde stå också. En sekund eller två någon gång då och då. Tosca tar igen sej en stund, men har full koll på läget ändå.

Tosca kan också stå! Men nu när jag kikar på bilden så har hon lyft en framtass, faktiskt *S*

Ingen kan säga annat än att den där briarden kan röra sej!

 100% koncentration.

Annars var även Tosca lite smågalen och studsade och for, bet mej i armen då och då och morrade vildsint, "monster" som hon ju är. Fast jag bekymrar mej inte ett dugg för det där. Hon SKA ha kul. Och jag vet att hon kan skärpa till sej om jag säger åt henne. Så det så.

Kommentarer

  1. Fina är dom - båda flickorna! Och vilken bra social träning, att kunna koppla av - och samarbeta med sin förare - i en stökig utställningsmiljö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt där allra mest av just den anledningen, att vara i miljön tillsammans med andra hundar o människor, ganska trångt och så är det ju. Det här med utställning är "sådär" kul. Mest roligt att träffa folk och sådär, men själva utställandet är ju som det är... ett lotteri där man är utlämnad till en persons (domarens) godtycke. Nä, tacka vet jag lydnad och sånt. OM man nu nödvändigtvis vill tävla med sin hund. Det kan räcka väldigt långt att "bara" umgås, hitta på skojiga trick och ha mysigt tillsammans. Men uppföra sej i olika sociala sammanhang är bra att kunna.

      Radera
  2. Håller med till 100%! Vi ställde ut Isa några gånger eftersom vi planerade en valpkull - och upptäckte till vår glädje att det var en fantastisk social träning. Man kan verkligen få sina uppfattningar kullkastade ibland! Men utställningsvärlden är en knepig bransch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knepig är bara förnamnet. Så mycket intriger och tjafs hittar man nästan bara i hästvärlden också, tror jag. Vad är det som gör "djurfolk" så konstiga när det kommer till tävling??

      Men nyttig träning i umgänge, det är det!

      Radera

Skicka en kommentar