Vinterpromenad

Vida behöver lite passning och det funkar ju så fint när jag inte jobbar. Vi åkte till Uddarna på förmiddagen och där var skoterspåren perfekta, hårda men inte isiga. Jag har varit lite bekymrad över var vi egentligen skulle kunna gå, för det är ju så halt och eländigt överallt. Och skarsnö och... ja, inte bra alls för hundtassar och dito ben. Men som sagt var, här var det riktigt fint underlag!

Den häringa briarden... *S* Den lågt flygande... fast här har hon ju nog ändå en baktass i marken, tror jag. Härlig är hon iallafall! Det ser dock inte ut som om Vida är så särdeles road.

Vida före - Tosca efter. Fast inte alls hela tiden idag. Idag var det mer spring än brottning och Tosca sträckte ut som den värsta fullblodsgaloppör och så Vida efter många gånger.

 Fast här är det som vanligt, Tosca strax bakom. Tittar man noga så ser man henne faktiskt.

 Något spännande under en gran.

Och lite mer spring. Sol och blå himmel fick vi på köpet. Vindstilla och -3 grader. En alldeles perfekt vinterdag!

På eftermiddagen bakar jag grova tekakor. Medan de jäser på plåtarna hinner jag gå en koppelpromenad med hundarna. Det är enklare att gå med dem utan koppel, kan jag meddela *S*

Glömde pudra sista plåtens kakor med mjöl, men de smakar säkert (minst) lika bra ändå, även om de inte är lika snygga.

Kommentarer

  1. Fantastisk promenad för dom ystra två unga damerna, vilken glädje dom har av varandra! Härligt att se snölandskap med blå himmel - även för en inbiten skåning! Vackert på bild alltså...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö är som allra bäst just på bild!

      Mycket trevligt att ha två hundar lite lagom sådär... de har jättekul, men det är rätt intensivt. Så att de bor på varsitt ställe är perfekt, då får de vila up sej emellanåt.

      Ha det gott bland alla blommande träd och i sol o värme (jooo, jag är liiiiite avundsjuk, ska du veta!).

      Radera
  2. O dom där tekakorna blir jag lite "avis" på... Bakning fungerar dåligt här, franskt mjöl beter sig inte som svenskt! Blir alltid sugen när jag ser dina bröd-bilder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du får väl baka på franska, då. Baguetter och sånt..?! Det är gott med nybakat (fast i Frankrike ligger väl caféerna på rad och det är bara att slinka in och få sej något gott, och nybakat???).

      Radera
  3. När vintern är fin, vit med blå himmel och sol, är den inte så dum. Fast här var det mulet och nu snöar det igen. Din flygande ängel trivs med sin kompis...

    Bröden ser så goda ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det snöar faktiskt lite här nu ikväll också. Jag hoppas att det inte ligger en massa centimetrar med snö i morgon bitti.

      Min flygande ängel... så fint! Och ja, de trivs och jag blir glad av att se dem tillsammans.

      Radera
  4. Så fint de har det sammen disse to fine jentene.
    Herlig å se alle disse glade, lekende bilder av dem.

    Så heldig de har dere som kan passe henne inni mellom.
    Det er gull vært.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppen att ha två jämnstora jämngamla hundar som umgås så fint som de här två tjejerna!

      Den vanliga hundpassaren har förhinder just nu, så det är självklart att Vida kan vara med oss. Till glädje för alla!

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev visst skrivet från Hasse, men kramen är från mig ;) //Vickan

      Radera
    2. Vet du, det är ju bara trevligt att ha henne här, unga fröken Vida! Kram till er också, som har det lite krångligt med allting nu!

      Radera

Skicka en kommentar