Klubbrunda med mera

 En stund i skogen vid brukshundklubben. Världen börjar tina fram och den är Toscafärgad! *S*

Lilla busfröet skuttar fram med en pinne i munnen. Allt är precis som vanligt.

 Livet är en fest!

 Men hon kan ju trava också. Till och med utan pinne!

 Här ser man havet.

 Och här ser man hunden *ler*

När hon poserat klart här gick vi ner på lilla appellplan och körde ett litet lydnadspass. Det kom en bil innehållande hundar och en människa och koncentrationen sattes på prov, men ganska så duktig ändå. Vi behöver träna med störning, verkligen.

När vi åkte hem satt den här gynnaren i ett träd. Kan det möjligen vara en lappuggla? Jag har googlat och det ser väl ut som en sån??

Jag smög mej närmare och närmare, för jag hade bara lillkameran. Men till sist ville ugglan inte vara kvar utan flög iväg såhär. En stor fågel!

Medan de här stod och jäste på plåtarna tog jag Tosca och gick en sväng i hemmaskogen. Hade bara kommit ut på vägen, så...

... satte mina eländiga kängor ihop sej igen och jag ramlade pladask på knäna (och handflatorna). Mina knän var väl inte så himla vackra förut heller, men inte blev de bättre av det här. Aj!

Det är uppenbarligen inte riktigt min dag idag. När jag skulle pälsvårda lilla hunden, ja då var ju hela väskan med alla kammar och borstar och sånt kvar i bilen. Och bilen var ute med Sture på äventyr. Jaja, jag hittade några andra gamla redskap (ja, kam och borste) som fick användas i brist på annat. Sen åkte hunden i duschen. Det blev hon inte så glad för.

Och eftersom detta inte tillhör mina mer lyckosamma dagar, så brann fönen också. Kaputt. Funkar inte mer. Halva hunden blev iallafall torr... suck.


 Och nej... vi har inte hunden i soffan. Men luta sej lite får man väl ändå göra?! *S*

Kommentarer

  1. Oj, oj, lappugglan! Sååååå fin!
    Men resten av dagen gick ju sådär och knäet ser verkligen ajjigt ut. Besvärligt när kängorna hakar ihop sådär - du får öva dig att kliva fram bredbent!!! Ser ut att bli skoaffärstur för både matte och husse eftersom somliga oskyldiga små lamm hade tuggat sönder husseskon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hussen har köpt sej ett par nya skor, men använder fortfarande de gamla, något tuggade dojjorna. Själv får jag ge mej ut på jakt efter ett par nya, men det är lika svårt varje gång, att hitta något som passar bra och sitter skönt på fötterna.

      Jag försöker gå som en bäbis med bajsblöja, men strykkappor hade nog varit en bättre lösning..!

      Radera
    2. Hahaha! Vågade inte föreslå det där med blöjan!

      XXL har nog storrea fortfarande, fast det är klart, våren kommer ju nu och lättare donigar duger. Å andra sidan är det inte långt till nästa vinter..........

      Radera
    3. Jag har varit en gång redan till XXL, gillar deras utbud och faktiskt också deras service och bemötande, men hann inte prova färdigt då för Sture blev klar så mycket fortare än jag och ville gå hem *ler*

      Det tar lång tid för mej att prova skor.

      Radera
  2. Hahaha, blöjgång - det var ett nytt och användbart uttryck! Det där knäet ser ont ut... Bäst att du köper nya kängor nu - jag vill ju inte skriva att vintern snart är tillbaka - men priserna bör va bättre vid den här årstiden.

    Annars var också Toscafärgad natur ett bra uttryck för den lite bruna vårvintern uppe hos er - snaaaart grönt istället för Toscafärgat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behöver nya kängor, det gör jag. Ska försöka hitta ett par så fort som möjligt.

      Toscafärgat känns lite mer positivt än brunt.. *ler*

      Radera

Skicka en kommentar