På kurs

Vi tog en promenad ut till klubben ikväll, där det var andra tillfället på "vår" tävlingsförberedande kurs. Plötsligt fick Tosca syn på en hund vid vägkanten.... VOFF! sa hon *S*

Så vi fick gå fram till spegeln och försöka utröna hur det hela hängde ihop. Det tog en stund innan hon "förstod" *S*

Strax innan man kommer fram till klubben ser det ut såhär. En slänt med vitsippor och bakom den lite blänk från en tjärn/damm... Det hela dekorerat med en fin briard = vackert!

Långt borta på plan var vi och lillkameran i Johans händer räckte inte till. Men här är vi iallafall. Jag tycker själv att hon, Tosca, är duktig och sköter sej prima, men instruktören Mariana är inte så förtjust i att hon biter mej *S*

 Emil och Vida såg ut att ha kul, de med.

 Lite avslutande snack.

Kommentarer

  1. Vilken rolig bild med spegeln! Kan tro att Tosca blev konfunderad, haha.

    Ja, vacker bild med en tjärn, vitsippor och ett Toscasmycke, våren X-tra allt.

    Roligt att det går bra på kursen för er alla fyra och att hundarna har roligt. Själv blir jag alltid nervös när lydnadsplanerna inte är inhägnade (de flesta är ju inte det, heller) för hundar är trots allt inte maskiner och det kan dra förbi något ännu mer spännande, även om det såklart inte är något som händer särskilt ofta. Minns att Embla gärna gjorde tokrace emellanåt på sin valpkurs och satte fart på hela deltagargänget, hm. Fast där var området inhägnat, så ingen oro över passerande bilar i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara här, Hillevi. Klubben ligger i skogen. Vägen tar slut och ingen trafik annat än de som ska träna sina hundar. Och det är inte många... liten, liten klubb.

      Radera
  2. Vacker väg till klubben! Alltså, ibland kan dom där kurserna på klubben bli väl seriösa... det måste väl ändå va du som väljer att acceptera leken i inlärningen, så länge hon inte biter instruktören ;-)Lite "schnauzer/briard-tokrace" piggar ju alltid upp! Fortsätt med din egen inställning till inlärning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör som jag vill, även om jag går på kurs. Oroa dej inte för det, jag har varit med så länge att jag vet ganska väl hur jag vill ha det. Sen kan det vara bra med några ögon som ser det hela från utsidan, någon som har synpunkter också, men jag väljer själv var jag lägger ribban någonstans.

      Radera
  3. Absolut! Bra med "extra ögon" + att få träning med störning, det tycker jag är den allra största anledningen till att gå på kurs... förutom att det är socialt och trevligt förstås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Störning är jättebra, men det kan vi ordna på de allmänna träningskvällarna också. Hehe... några gånger har vi åkt ut till klubben och bara uppehållit oss på parkeringen och låtit folk och hundar passera. Det räckte gott och väl till för Tosca (och gör nästan fortfarande, hon har det inte lätt med koncentrationen, men så är hon en ung briard också, ju).

      Radera
  4. En ung briard - med en klok matte! :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar