Lördag morgon

Prommis till och runt på Klampen på morgonen innan jag drar iväg på ett dygnspass på jobbet igen. Har bytt till mej den här helgen för att kunna vara ledig nästa... då är det dags för Toscas MH.

Att balansera lite på en bänk, hoppa över nån nerfallen trädstam och lite sån hjärngympa inbillar sej matten är bra för Tosca. Och hon ställer gärna upp.

Bilder från dagen på jobbet. Det fanns väldigt mycket mjölk, som höll på att bli för gammal, så det fick bli lite köksdag... jag gjorde våfflor till lunch, lagade fläskpannkaka för frysen och kommande behov, bakade bröd... men det fanns ändå mjölk kvar!

Härliga promenader i det sköna, varma vädret blev det också tid för.

På kvällen får jag mobilbilder från Vickan. De är och hälsar på Tosca och hon och Vida busar. På den undre bilden påstår Vickan att Tosca "räknar" för att det leks kurragömma(?!) *ler*

Emil plockar några fästingar på Tosca också och själv kan jag tydligen känna mej alldeles, alldeles lugn för att hunden blir väl omhändertagen även om jag råkar jobba lite.

Kommentarer

  1. Haha, rolig bild där hon räknar! :D Fyndig kommentar på fb: "räknar till hund-ra".

    Vad du sköter ditt jobb bra och ser till att fylla frys mm. Du skulle ha varit förvaltare på ett stort gods eller nåt, du. /hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle jag inte alls varit. Det är bra som det är.

      Hon är rolig, tjejen med kommentaren.

      Radera

Skicka en kommentar