Mobilbilder från Klampen

Regnet öste ner och ingen kamera utom mobilen var med, dumt nog. Jag kunde ju tagit den lilla, vattentäta.

Det har inte bara regnat, det har blåst väldigt mycket de senaste dagarna och här på Klampen har ett jättejättestort träd fallit offer för vindarna.

Att återge det med en liten sketen telefon låter sej inte göras. Trädet i mitten här är inte det som har ramlat först, tror jag, utan det har knäckts av det andra stoooora trädet bakom, när det föll. Mycket mer dramatiskt ser det ut i verkligheten än på bild. Som alltid.

Det finns flera grillplatser på Klampen och Tosca vill gärna undersöka dem alla. Det kan ju finnas nåt gott och trevligt att äta?! Fin utsikt här också.

Sen blir Kakan akut springnödig och kutar omkring som en tok i flera minuter. Runt, runt, runt och i hundra knyck... jag låter henne hållas, men skon som hon hade på den trasiga foten far förstås all världens väg och foten blir väldigt blöt.

Jag letar reda på skon och sätter tillbaka den, lite skyddar den väl ändå.

Full fart åt andra hållet också. Hon hade sååååå kul och det värmde ett mattehjärta i ösregnet. Finaste, goaste och gladaste hunden, den bor hos mej!

Och så till sist, då... tre bilder på en blöt slöhög, som tar igen sej lite efter en eftermiddagsprommis i ett regn som bara fortsätter denna dag. För ingen ska ju tro att vi tränar och aktiverar oss precis hela tiden, nänä.. långt därifrån. Här finns ordentligt med tid för att bara vara och slappa och ha det gott också.

Dagens sista blir en mobilbild igen. Regnet upphörde, äntligen, och Tosca och jag tog en dryg timmes promenad i "hemmaskogen". Sista biten hem fick vi njuta av den här vackra augustihimlen. Tack för det!

Kommentarer

  1. Kloka ord där sist.

    Det var ett snällt träd som inte blockerade hels stigen i alla fall...


    Tosca ser ut att ha haft en härlig dag i regnet och som hon vräker sig, Trasan. :D

    SvaraRadera
  2. Mycket vänligt av trädet att lämna en liten remsa stig, så vi kunde komma förbi.

    Alla Toscas dagar är härliga, hoppas jag! Hon bryr sej iallafall inte om ifall det regnar eller vad det är för väder. Hon är lika glad ändå och det smittar av sej!

    Och ja, jag tycker om de där orden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar