Söndag (varning - äcklig bild)

 Åh, vad jag var rädd att någon skulle stjäla min cykel på jobbet inatt. Visserligen stod den innanför planket och fastlåst runt en bräda, men det är ju "bara" att knipsa av vajern och gå iväg med den... för den som så verkligen vill.

Men den stod alltså kvar, min cykel, till min stora glädje. Något mindre blev min glädje när man ringde från ROP (bemanningsenheten) och talade om att den som skulle lösa av mej på jobbet hade blivit sjuk. Och vikarier som kan komma in och jobba ett helt söndagsdygn mitt i semestertider, de växer inte på träd, precis. Jag såg genast för mej hur jag skulle bli tvungen att jobba ett helt dygn till... och blev inte jättelycklig.

Det löste sej dock med att en ordinarie personal kom in och jobbade, så jag fick fara hem. Tacksam för det! Och inte behövde jag cykla heller, då Vickan plötsligt hörde av sej och erbjöd sej att komma och skjutsa mej. Riktigt skönt. Tack för det!


Detta är dagens enda bild på Tosca och det ser äckligare ut än det är i verkligheten, tycker jag. Men jag hade ju varit gladare om det inte såg ut alls. Dock är hon inte särskilt halt och har hon något på tassen (typ en strumpa eller nåt) så låter hon bli det och det är bra. Hoppas på god och snar läkning!

En rackare som vi såg på eftermiddagsprommisen. En kopparorm antar jag väl att det är. 2½ telefon lång, ungefär.

På kvällen cyklade jag till ICA Bommen för att köpa några räkor. Det var extrapris den här veckan och nu är ju veckan nästan slut. På ICA i Kvissle var räkorna också slut, så det fick bli en tur till Bommen. Alfreds kompis Gosen, som blev kvarglömd här häromdagen, fick följa med och så skickade jag täta rapporter om vad han sysslade med. Gungade bäbisgunga i Skottsund, tittade på utsikten från Harabergsbron och jag vet inte allt han hittade på, den lille busen. Så småningom kröp han under täcket här hemma också och då skickade Alfred en godnatt-FILM! Tänk, vad man kan göra med dagens teknik! *S* Imorgon får Gosen komma tillbaka till Alfred igen, det blir de nog glada åt båda två.

Kommentarer

  1. Sån tur att du slapp ett extra dygn, hade varit oorkningsbart (om du förstår min svenska...).

    Har man inget annat att göra så kan man alltid pyssla med en stackars toscatass. Hoppas att den läker fort.

    Du är allt bra påhittig som hittar på en massa med Gosen, så att både han och Alfred kände sig nöjda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det bara behövdes ompyssling skulle jag mer än gärna pyssla alla dygnets vakna timmar!

      Radera
    2. Och ja, det hade varit totalt oorkningsbart med ett extra dygn. Det hade det.

      Radera

Skicka en kommentar