Septembermåndag

Det är Måndag Morgon och Tosca har legat i soffan hela natten. Följde med in i sovrummet igår kväll, fick sitt godnattkex och kilade sen snabbt ut och lade sej i soffan istället.

Och idag hade hon, som synes, ingen större lust att vakna. Inte äta frukost och inte gå ut och kissa heller... *S*

Men fram emot förmiddagen lyckades jag purra henne, peta i henne torrfoderkulorna och dra iväg till Kroken. Så vackert, så vackert!

 Dricka vatten och bada lite. Nice!

 Hallå där! Var det mej du ville fota, eller?!

Och självklart... så sprang Tosca. Bästa aktiviteten i hela världen... bara springa och springa! En och annan kotte kan man ju busa med, eller en pinne... och så finns det ett gammalt sandtag där vid Kroken också. Det är näst intill igenväxt, men det har ju en gång varit sand där... alltså ett favvo-ställe för en Kaka! Som hon kutade omkring!

På tävlingen igår (och förra gången också, för den delen) så tyckte inte Tosca att hon behövde sätta sej upp på första kommandot efter platsliggningen. Hon låg ju så skönt och bra där... det kostade fyra poäng varje gång. Helt i onödan. För hon KAN ju sätta sej upp på ett kommando, snabbt också minsann. Se själv på lilla filmen här ovan.

Och du, Hillevi.. för flera år sedan funderade du på om jag alls kunde prata... eller om jag hade nån dialekt, eller hur det var. Den här filmen har ljud! *S*

Kommentarer

  1. Hm... Kroken? Är det nära Tistelhouse eller borta i Mellansjö? Väldigt fint!

    Haha! Jag trodde visst att du kunde prata!!! :D Däremot var jag nyfiken på om du skånskade dig och jag tror du sa att berodde på var du var. Ja, på filmen hörde jag att du inte var därnere i allafall!

    Duktig är hon, Kakan. Snart blir hon en Bakelse, ska du se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kroken är nära Tistelvägen (eller... man får ta bilen dit, men det tar bara en kvart eller nåt), men idag blir det Mellansjö (hem igen imorgon är planen). Det var vid Kroken hon blev påhoppad av den där vorstehtiken, så vi har inte varit där på rätt länge. Nu har de korkade sommarstugeägarna åkt hem för vintern, tror jag. De var inte där iallafall och det var lugnt och skönt.

      En Prinsess-bakelse, kanske *S* Nä, hon är och förblir en Kaka. Tror jag. Lite mer jordnära än en bakelse.

      Radera
  2. Ja se, där fick vi bevisat att din bakelse kan sätta sig upp i rödaste rappet! Lite nyfiken angående dialekten; "skånskar du dig" när du drar söderut - eller? Du här väl tillbringat många år däruppe i norr!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Pratar jag med nån söderifrån blir det mer skånska än om jag pratar med norrlänningar ;)

      Och ja, jag har bott här sen -82, så det är "några år" nu...

      Radera

Skicka en kommentar