Äntligen färdigt, Hillevi!

Det här är inte "äntligen", det här är ju verkligen snabbt marscherat av SKK. Tävlingen var i lördags, jag skickade in ansökan om LP-t dagen efter och nu finns det registrerat i Hunddatan. Bra jobbat!

Det här är inte särskilt "bra jobbat". Eller... bra, jodå... det är välsytt och efter bästa förmåga, men det har då verkligen, verkligen inte gått fort. Det har tagit oförsvarligt lång tid. Förlagan till det här täcket har jag lånat av Hillevi och nu, äntligen, får Ankan tillbaka sitt täcke.

De svarta "snörena" som hänger där vid bakbenen är rundresår och numera fastsydda på insidan av täcket. Man kan trä bakbenen igenom där, så ligger täcket ännu bättre på plats.

Yttertyget är laminerat på baksidan och helt regntätt. Hela täcket är fodrat med ljusblå fleece, samma som jag sytt halskanten av. Det är lite stort, men i gengäld har Tosca full rörelsefrihet och det är ju bra.

Sent på eftermiddagen beger vi oss ner till Klampen, som fått nya grindar. Regnet vräker ner och ljuset är klent.

Täcket funkar utmärkt. Till och med när man går på toaletten. Och tänk, att Tosca accepterade det rakt av. For fram precis som vanligt i full fart, trots kläderna på kroppen. Jättebra!

Sen tyckte hon att man kunde bada med täcke på. Jag var av en annan åsikt. Här ser man att reflexpasspoalerna faktiskt syns riktigt bra i ljuset av blixten. Dem är jag lite extra nöjd med.

Sista kvällsrundan. Regnade inte så mycket längre. Tosca hittade ett jättejättestort lönnlöv, som hon bar med sej en lång stund. Mobilen hade ingen större lust att föreviga detta i det svaga ljuset från en gatlykta, men så här ungefär såg det ut.

Kommentarer

  1. Fattar inte, FATTAR INTE hur du kan vara så skicklig!!! Du är otrolig! Så fint och vilken snygg skärning vid rumpan. Passpoalerna är pricken över i.

    Sen lydnadstiteln på pränt - grattis igen. Kommer rallytiteln också eller är den inte med i deras listor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, rallytiteln är också officiell, men Matfors har inte rapporterat in resultaten ännu, så därför finns den inte med ännu.

      Du har samma skärning på Ankans täcke, men det syns inte så tydligt eftersom det är enfärgat. Lite väl stort är det, täcket, men hellre det än för litet. Och det är bra att det går långt ner på sidorna, jag har ju tänkt att det ska skydda mot regn och väta.

      Idag ska jag sy tossorna och sen skickar jag alltihop till dej. Äntligen.

      Radera
    2. Visserligen är det vidrigt apväder med snöglopp och stark vind men du kan fortfarande ta det lugnt - hade ändå inte satt på varken tossor eller täcke på Ankan än.
      Värre är att jag inte har på vinterdäck än - det krånglade till sig och jag som skulle vara så tidigt ute! Ha! Nästa vecka ska det bli nedåt -10°...

      Radera
    3. Vinterdäck är bra att ha. Vi har ju våra på. De är inte i allra bästa skick, men får duga nu ett tag. Du vet ju varför. Sen blir det nya.

      Men nu vill jag verkligen "bli av med" ditt täcke, som legat här så länge. Det var aldrig tanken att det skulle ta en evighet att sy, men det gjorde det eftersom jag hittade på så mycket annat att göra.

      Äckligt kallt ska det bli... usch!

      Radera
  2. Men alltså, finns det NÅGOT som du inte kan?! Finaste täcket - som till och med går att bada med :-)

    Och var ska det sluta på SKK:s hunddata-sidor? Ni kommer att fylla hela sidan!

    Om ni nu inte ska gå i ide alltså, för fy vilket hemskt väder som väntar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, det finns väldigt mycket som jag inte kan. Men det ger jag mej heller inte på, utan håller uppe skenet och låtsas att jag är bra på allt *ha ha ha*

      Inte är det nån fara att vi "drar på oss" så värst många titlar på hunddatan. Det är ju i början det är lätt, sen måste man prestera på en lite annan nivå och där är vi inte. Jag vet ärligt talat inte ens om vi vill dit. Tycker att lydnaden blivit lite väl "lydig". Hundarna får ju knappt blinka eller andas så det syns när man kommer upp i klasserna. Och sån kadaverdisciplin intresserar inte mej för fem öre.

      Vi har snöblask ute idag. Tosca gick ut på altanen, tittade ut över gräsmattan och bestämde sej sedan för att hon inte ville vara ute alls och gick in till mej i köket istället *S* Men jag tror att hon kan komma på andra tankar om jag följer med henne ut, det tror jag.

      Radera
  3. Rätt så, kadaverdisciplin skulle vara förödande för Toscas charm och glada utstrålning. Bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bara leker! Och så länge vi har roligt kör vi på, men blir det nåt annat så lägger jag ner direkt.

      Radera

Skicka en kommentar