Shoppat igen!

Förra veckan försökte jag ju reklamera mina goretexskor och fick veta att det ju låg gruskorn under innersulan, så "glöm det", ungefär. Men när jag insisterade så lovade tjejen i affären att ta ärendet vidare till tillverkaren. Igår kväll ringde hon och talade om att hon inte fått något svar från denna tillverkare, men att hon nu struntade i dem och tänkte göra en "goodwill-reklamation", som hon kallade det.

Hurra! Bra där, XXL Sport! Nu känner jag igen er!

Åkte dit idag och fick ett par sprillans nya, likadana skor och letade reda på dessa vinterdojjor, som ersättning för de där kängorna som hakar i varandra så jag står på näsan stup i kvarten. De påstås hålla värmen ända ner till -40 grader. Det tror jag när jag ser det, men det vore ju bra. Att jag hade en rabattkupong på 25% gjorde att jag inte blev helt skinnad när jag kom till kassan. De var rätt dyra (åtminstone i mina ögon).

För tillfället är jag värdelös på att få med mej kameran ut. Inte var den med idag heller och mobilen är inte särskilt duktig på att få med alla vackra nyanser på himlen här bakom den fula, gamla fabriken.

På väg uppför backen mot "hemmaskogen". Där var det ungefär ingen som hade gått och inga skotrar hade kört heller.

Så när vi kom fram till Essviksvallen orkade jag inte längre, utan gick ner i "byn" och traskade på plogade vägar hemöver.

Därborta ligger Nolbykullen med slalombacken, som börjar få lite snö på sej. Himlen var RÖD, men det ville mobilen inte "se".

 Såg det här fönstret och tycker att det är för tidigt...

Dramatisk himmel var det här. Fint i verkligheten!

Kommentarer

  1. De stövlarna har jag sett och hoppas de blir bra! Jag har billiga , sköns Jula-kopior som inte håller så länge men å andra sidan är Sorelkängorna desto mer välgjorda.

    Tossorna är jättebra, kunde inte berätta igår eftersom ryggen gick av vid snöskottningen... men är nog bättre nu. Om inte annat ska ju ont förgås med ont! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! De satt kvar, alltså? Tossorna? Så bra!

      Provade också Jula-kopiorna först, men de var inte sköna på mina fötter och mina fötter är ju nu en gång sådana att skor måste kännas sköna direkt, annars kommer jag aldrig att kunna gå i dem. Så, det fick bli de här ändå. Och med 25% rabatt blev det ju nästan överkomligt.

      Radera
  2. Härligt att det finns butiker som förstår det här med service. Nu håller du dig varm om fötterna hela vintern.

    Stackars liten Tosca skulle oxå behöva hålla fötterna varma & torra, funkar det inte med tossorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, tossorna funkar på Tosca, men igår var det sån temperatur att det inte blev några snöklumpar alls, nästan. Så då får hon gå utan. Fryser tror jag inte att hon gör.

      Och ja, XXL Sport brukar vara toppen att ha att göra med, så jag var lite förvånad förra veckan när de var lite "tjuriga". Men nu känns det som vanligt bra igen. Har köpt min cykel där, bland mycket annat. Livstids service ingår(!!!) och det har funkat perfekt. De justerar växlar och fixar bromsar, byter kedja och sånt på minuten när man kommer in. Ja, behövs det reservdelar får man betala för dem, förstås, men själva jobbet är gratis. Mycket, mycket bra!

      Radera

Skicka en kommentar