Frukost, Harry och helt slut

Om man går in på den här länken prick klockan 6 på morgonen, så har man chans att sno åt sej en gratisfrukost på hotell. Jag gjorde så och lyckades skicka ett presentkort på en frukost till Sture, minsann. Sen köpte vi till en extra till mej för 99, så det blev ju inte jättebilligt ändå. Men gott!

Att det står "Afternoon Tea" på den lilla skylten betyder alltså inte att det var det vi var där för, det är bara reklam.

Lite knasigt att kliva upp i tidigt, rasta hunden innan hon är vaken (nästan iallafall), mata henne och sen dra iväg till sta'n för att äta frukost? Tja... kanske det. Men att vara lite knasig gör bara livet lite roligare.

Sen åkte vi och handlade lite och därefter hem till Harry & Co. Han skulle ju få sina tossor, som passade rätt bra men frågan är ändå om de sitter kvar på fötterna? Jag vet inte. Det mesta brukar ramla av i den där åldern.

Hur det än blir med den saken så var grabben på strålande humör, som synes.


Han pratade med farfar och det var tydligen jättejättekul! *S*


Fredag är vattengympadag och jag hann iväg i tid. Det var en "gammal" ledare, som pausat ungefär ett år, så hon var lite mer laddad än vanligt (och det vill inte säga lite, det). Jag försökte hänga på i tempot och ansträngde mej verkligen. Puh.

Men sen ville ju Tosca ut på tur, såklart, så vi tog bilen till Uddarna. Helt orörd snö som mobilen avbildade såhär. Det var tidigt på eftermiddagen och fullt solsken, men motljuset tog bort alla färger på nåt vis.

 Ändrade färg på den och det blev såhär. Lite läckert.

Ibland står Tosca stilla när vi är ute. Bara ifall nån trodde att hon kutar omkring precis hela tiden. Det gör hon inte.

Här travade hon raskt iväg utan några som helst problem, medan musklerna på framsidan av mina lår protesterade ganska rejält mot att lyfta mina fötter genom snön. Steg för steg tog jag mej framåt i lugnt (läs: lågt) tempo och tänkte att "det här är säkert nyttigt, även om det inte är så skönt".

En ny bild på ett skutt över ån.

 Öppet vatten är det, och lite is i fina former.

När vi kommit över ån och ut på skoterleden var det iallafall någon som gått där. En gång åt vardera hållet såg det ut som.

Och jodå, så var det. Inte särskilt många hundra meter hade denna någon gått. Och här hade h*n vänt. Spåret till höger i bild är Tosca som travat iväg för att spana efter bäver. Eller nåt.

Det ÄR alltså en skoterled. Men ingen skoter har varit här... tyvärr. Jag fick fortsätta att plumsa mej fram. Puh igen.

 Busfian i farten. Kolla in vänster framtass på bilden i mitten! *S* Hon har en skön stil! Själv känner jag mej nu heeeeelt slut. Ska bara försöka åstadkomma lite mat åt två- och fyrbenta, men sen orkar jag nog inget mer idag.

Kommentarer

  1. Vilken guldkant på tillvaron du lyckades pricka in där, då! Grattis! Fast var du tvungen att äta nästan precis som hemma?!! :D

    Förstår att det kändes att kliva i snön efter vattengympan! Jag tycker att det är jobbigt nog som det är, jag! Men inte håller Kraftenergipaketet Tosca med! Tänk vad roligt hon har hela tiden!

    Lloyden är inte så lik Alfred men precis samma glada min har han! Söt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jag. Tvungen att äta som hemma, ungefär. Men lite mer och lite annat också... *S* Och känslan av att Någon Annan dukat fram allting och dessutom tänkte duka av efter mej... den var go'!

      Jag tycker egentligen inte heller att Harry Lloyd Olle är så lik sin bror, men det finns de som ser sånt. Likheter, alltså. Men helt oavsett, så var han glad som en lärka *S*

      Radera
  2. Vilken lyx-frukost! Men, att kliva upp i ottan o åka iväg för frukost...? Låter lite jobbigt - tur att du inte vinner varje dag ;-)

    Lille Lloyden är förtjusande! Men jag tycker nog att man kan se likheter med storebror - till skillnad från föregående "talare".

    Herregud så mycket snö ni har nu då! Snart är februari över och vi får väl hoppas att vårsolen kommer att tära på snölagren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite knasigt var det kanske att äta frukost "borta", men det är kul att vara lite knasig ibland.

      Snö har vi för mycket av, men det är ju bara februari och vi bor i Norrland... så det är väl som det ska vara. Även om jag önskar mej annat.

      Grabben är kanske lite lik Alfred. Jag har svårt att se det, men de har ju samma föräldrar så det borde vara så! *S*

      Radera

Skicka en kommentar