Vinter

Ena dagen (igår) är det blå himmel och strålande solsken... andra dagen (idag) vräker snön ner från en gråmulen himmel. Ombyte förnöjer, heter det, men jag är inte riktigt benägen att hålla med.

På eftermiddagen går vi en halvtimmes promenad längs plogade vägar. Och Tosca ser ut såhär. Det blir dusch och handdukstorkning av fötterna, förstås. Lite mindre vatten på golvet på så sätt.

Snön fortsätter att vräka ner och jag tycker att det är mysigare att vara inomhus. Bakar lite mera. Alltid bra att ha lite på lut i frysen.

Mobilbild från kvällspromenaden. Sture har varit ute med traktorn och skottat backen, men i övrigt är det lite julkortslikt. 22 februari. Tja... än är det vinter kvar, säger mor. Som det står i visan.

Kommentarer

  1. Ja, bedrövligt snöväder blev det! Här var den blöt, ett par dm med hälften snö, hälften vatten. Nu har den väl sjunkit ihop till nån decimeter.
    Så talande och fin bild, den där översta, där Tosca sitter översnöad.
    Flitig igen med bakandet!

    Själv passade jag på att storstäda, baka och borsta hundar.

    HAHAHA!!! Gick du på det? :D


    Själv passade jag på att storstäda, baka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Städa och borsta hund kunde jag också ägnat mej åt utan att det hade känts onödigt på något vis. Men det gjorde jag inte.

      Radera
  2. Det var ett klokt beslut - att stanna inne och baka.

    Men, första bilden är underbar - som ett riktigt julkort! Våren kommer dock, var så säker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet ju det. Att våren kommer. Just nu är den dock ganska så avlägsen. Vi har fått mer snö än vi behöver.
      Att ha lite bröd i frysen är aldrig fel, så där känner jag mej nöjd.

      Radera

Skicka en kommentar