Skoterspår... jag gillar dem

Just nu är det svårt att hitta någonstans att promenera utan att antingen a) halka och slå ihjäl sej på blankis eller b) tjoffsa fram i blöt och moddig snö.
Men idag hittade jag ett skoterspår som uppfyllde alla tänkbara önskemål (ja, förutom barmark då, alltså). Det var fast och fint och INTE halt. Jag 💚 folk som kör skoter och gör fina spår!

Tosca kunde vara lös och rasa av sej, vilket hon inte precis gjorde. Jag tror att hon är lite seg efter löpet, det tror jag. Tempot är inte riktigt som vanligt.

Efter ett par kilometer i spåret kom vi ut på en grusväg, som verkligen uppvisade lite grus också. Underbart! Det finns hopp om vår, leriga pälsar, svarta tassar och grusiga golv. Hurra!

På kvällen anordnade Matfors Brukshundklubb en genomgång av nya reglerna i rallylydnad. Det skulle varit praktiska övningar efteråt också, men deras appellplan såg mer ut som en bandyplan, så det blev inget av med det. Men det var ändå en givande stund med uträtande av frågetecken och en trevlig och positiv stämning. Jag passade på att göra lite reklam för Briardklubbens rallytävling i Njurunda i sommar.

Kommentarer

  1. Så bra att du hittade något gångbart! :)

    Den där skylten ser ut som ett lagom gymnastikpass för mig:
    1 steg stå ( och förbered dig mentalt )
    2 steg sitt (vila efter jobbiga steg 1)
    3 steg ligg ( ta en tupplur och upprepa nästa vecka). :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skönt att kunna gå någorlunda "normalt". Ett steg, två steg, tre steg, många steg! *S*

      Den där skylten känns inte så märkvärdig, nej... men den börjar med "front" och därifrån backar man 1,2,3 steg och hunden ska stå, sitta, ligga. Kan säkert bli komplicerat även om det verkar enkelt *S*

      Radera
  2. Så kan det ju förstås va' - om man ska va' positiv... Jag tycker annars att skotertrafik saknar miljötänk - men, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig... Fast i vår tillvaro har vi inte riktigt engagemang i frågan. Utom när det gäller vattenskoter och dom gör ju inte ens nåt' spår. Bara fåniga!

    Stackars liten Tosca som är lite låg efter löpet. Energin kommer säkert tillbaka lagom till vårsolen - så funkar det ju för oss alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Mycket (det mesta?) av skoterkörningen är ju ren nöjesåkning. Men det blir fina spår och när man är helt begränsad av all snö, så är det ändå skönt att det finns någonstans att gå i skogen, så man slipper gå längs vägar precis hela vintern.

      Säkert kommer hon tillbaka i god gammal form så småningom. Det hoppas jag iallafall!

      Radera

Skicka en kommentar