Vår? Och Alfred fyller år!

För två dagar sedan tog jag faktiskt den här bilden hemma vid husväggen. Snödroppar!! Och bakom den tuvan sticker ju påskliljorna upp också. Jodå, även om det är svårt att tro, så kommer det att bli vår i år också. Fast jag hade ju uppskattat om den skyndade sej litegrann.

En jättehärlig promenad i strålande solsken fick vi, Tosca och jag, när jag kom hem från jobbet. Men jag orkade inte fotografera. Jag är lite matt efter en natt på jobbet, även om jag får sova. Halv fyra vara jag vaken och då hade jag inte somnat förrän kring midnatt nångång. Jo, jag somnade om en liten stund sedan, men njaaee... det tar på ändå.

Tosca har de senaste dagarna hittat ett nytt trevligt ställe att ligga och mysa på. Nämligen badrumsmattan på golvvärmen. Jag har hittat henne där flera gånger och hon ser verkligen ut att trivas!

Det blev en prommis till i finvädret innan vi åkte på födelsedagsvisit. Tre rådjur hölls uppe vid grannens hus...

... och "någon" tyckte att de var väldigt spännande!


Idag fyller Alfred 6 år. Han mötte oss i dörren iklädd denna dräkt, som föreställer nån figur som han informerade mej om, men som jag inte minns namnet på. Nån Star Wars? Tror jag.

Vi hade köpt en experimentlåda med en massa olika experiment kring el, magnetism, elektromagnetism, statisk elektricitet osv. OLLE blev jätteglad! *S*

 OLLE tyckte också att det var jättekul att köra Alfreds drönare...

 Alfred ville gärna köra lite själv också...

 ... och gjorde det också. Men inte alls lika länge som pappa...

och "Det är ORÄTTVIST!!!!!" tyckte han. Det hade han alldeles rätt i. Vem var det som fyllde år, va?! 

Kommentarer

  1. Åh! Alfred 6 år! Grattis! Och vilken tur att han fick så fina saker åt pappa Olle, hahaha!

    Golvvärme är nog väldigt skönt, fast jag var glad att jag inte har sån, när jag krossade en flaska med 1l vatten i golvet häromdagen. Hoppas bara att mössen inte blev för duschade i krypgrunden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galet hur fort åren går! Roligt för Olle, ja... *S*

      Är mycket nöjd med golvvärmen i just badrummet. Nån annanstans har vi inte sånt lyx, men där funkar det utmärkt. Bra att du tänker på de stackars mössen *ler*

      Radera
  2. Stor kille har han hunnit bli! Inte så konstigt att du inte kan hålla reda på alla dessa "figurer", den där gröna varianten ser ju liiite besynnerlig ut :-D

    Härligt att se att våren är på g hos er oxå - nu går det bara framåt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättestor är han! Dagen efter födelsedagen hoppade han från 5-meters trampolinen på badhuset, jisses!

      Idag är det kallt som tusan här, men snödropparna står skyddat precis invid husväggen, så de klarar sej ändå.

      Radera

Skicka en kommentar