Kroken efter jobbet

Raka spåret ut i skogen efter jobbet. Idag valde vi Kroken, för där är det lite mindre gyttjiga diken än på den väg jag först tänkte på. Trodde jag.

Här är det ingen lera iallafall, bara vackert.

 En liten kvarglömd burk, som det nog varit metmask i.

 En slurk vatten smakar alltid lika gott, tycker Tosca.

Lite spring. Här lekte vi också några rallylydnadsmoment. Som att gå fot på vänster och höger sida, byta däremellan. Sitta kvar och kallas in med förarens rygg emot. Sitt, ligg och stå på höger sida. Och backa. Det är svårt.

Men, men... om jag nu trodde att det var lite färre leriga diken här... så hittade Tosca åtminstone det som fanns *S*

 Vi fick ta en extra promenadsnutt för att hitta nånstans att skölja av guld-benen litegrann.

Och det blev ju rätt mycket bättre, faktiskt.

Kommentarer

  1. Häftiga lerben! Ser ut som en skön - om än lite grå - promenad. Skönt att jobbet är över för den här gången!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är det inte... över för den här gången. Det återstår två dygnspass innan jag kan pusta ut :)

      Radera
  2. Tosca är nog en siames... egentligen. En brunmaskad sådan. Lite mindre mask i ansiktet visserligen men desto tydligare på benen. Nå, det gör ju inte så mycket - de är väldigt intelligenta, siameskatterna, precis som Tosca!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske har du rätt? Att det är lite katt i henne, det är därför hon har såna (o)later? Eller så beror det bara på min avsaknad av uppfostran *S*

      Radera

Skicka en kommentar