Om man inte kan simma...


Om man inte kan simma... så får man hålla till i den här lilla rabatten! Smart drag av personalen på hotellet på Rhodos. Drunkningsolyckorna måste ha minskat radikalt när man inte ger icke simkunniga personer tillträde till poolen *S*

Det fanns för övrigt inga som helst badvakter heller, så det är ju bra om man tänker sej för lite innan man kliver ner i vattnet.

JAG däremot anser mej vara simkunnig, så där uppe till höger ligger jag i poolen. Just där är vattendjupet cirka 70 cm, så det kändes helt lugnt.

Jaja... ni fattar ju, vi har varit på en veckas semester. På Rhodos, och jag har badat i Egeiska havet, minsann. Vädret har varit underbart, varmt och härligt, sängarna sköna(!!!, det brukar de aldrig vara) och maten god.

Och på tal om pjåsk... Tosca har förstås spenderat tiden hos Världens Bästa Hundvakter, Erik och Inger. De hade fått ingående information om Toscas ickeexisterande aptit och de hade en egen lösning på bekymret. Stekt köttfärs, spaghetti, leverpastej (ratades av den bortskämda hunden), korv med mera med mera... och nejdå... hunden har inte magrat den här veckan. Det har hon inte *fniss*

Kommentarer

  1. Smart drag... ingen risk att drunkna bland blommorna :-)

    Se där, nu fick du lära dig hur du ska utfodra din bästa väninna! Bra att veta att hon inte gillar leverpastej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte på morgonen iallafall... då vill hon helst inte äta något alls. Hon hade också fått dricka vatten ur deras grannes källa på tomten, för hon gillar ju inte att dricka inomhus... vatten i skål är inge' gott, påstår Tosca, och förser sej hellre ute i alla möjliga och omöjliga vattensamlingar. Hon är en ytterst speciell donna.

      Tyckte skylten var lite söt... ;)

      Radera
  2. Har ni varit på Rhodos! Jahaaa ojjj! Så fint det ser ut på bilderna och tur att du inte drunknade i rabatten och inte i poolen heller! :D

    Där har jag inte varit sen jag var 10 år men minns de trånga gränderna att gå vilse i, de mörka varma kvällarna och alla katter och att jag red på en stackars kamel... och havet förstås, det förunderliga, bränningarna och utflykterna.

    Jag trodde fel, gissade faktiskt på Provence... En annan gång, kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provence?? Nej... där var vi inte. Nån kamel såg jag inte till på Rhodos, men rätt många getter och en åsna. En fyrbent, alltså *S*

      Jätteskönt att jag klarade mej från drunkningsdöden!

      Radera

Skicka en kommentar