Toppen-torsdag

På förmiddagen besökte jag min frissa, som snaggade till mej litegrann. Efter det blev det en prommis med Tosca runt Sticksjön. Många fåglar, hundar och människor att möta och "inte bry sej om". Fin träning och en fin promenad.

Sen tog vi en eftermiddag på Klampen, hela familjen. Det finns flera såna här fint iordningställda grillplatser, med ved och allting.


Men vi hade bara Tosca-krämbullar och kaffe/the med oss. Till och med jag tuggade i mej en bulle och hussen njöt i solskenet. Ja, det gjorde vi ju allihop, såklart.

Gick en sväng... och Tosca badade lite. Det är väldigt lågt vatten just nu, men det passar ju henne, som inte gärna simmar utan mest bara plaskar omkring.

Här har jag slängt ut en bit blöt drivved åt henne, så hon måste stoppa ner hela nosen för att få upp den.

Det tyckte hon nog var lite besvärligt, så när hon kom in med den ställde hon sej helt sonika på den så jag inte skulle kunna kasta ut den något mer! *S*

Vi var ute i god tid till kvällens rallylydnadskurs i Matfors. Ingen annan hade kommit. Men jag vill gärna ha tid på mej, så att vi kan gå en sväng i skogen och rasta lite innan kursen börjar.

Vi fick utmärkta domartips inför lördagens tävling. En av instruktörerna är alltså rallydomare och det är toppenbra! Behöver jag säga att Tosca skötte sej utmärkt och jag är så glad i henne. Vi har roligt ihop och... ja, vi har roligt!

På hemvägen stannade vi återigen till vid Öhns camping och kvällsrastade en stund. Tosca tyckte att hennes arbetshandske-leksak behövde bada lite. Den blev rätt sunkig *ler*

När vi kom hem hade Tosca gonat till det i bilen och somnat så skönt att hon, i vanlig känd stil, inte alls hade nån lust att kliva ur.

Kommentarer

  1. Åh, verkligen en fin dag! Vatten, vatten, både sjö och hav. Embla såg alltid så rolig ut när hon doppade ner huvudet och fick spetsskägg... Tosca är smart hon som helt sonika ställer sig på "vattenpinnen".
    Sticksjön... mycket mygg eller? :D
    Lyxbullar... klart du skulle ta en själv.
    Bra med en domare som lärare - blir spännande att se hur det går idag, lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toppen-torsdag, som sagt var. Haha, jag vet inte varför Sticksjön heter just så. Har aldrig tyckt att det varit mer mygg där än nån annanstans, så nej, det är nog inte därför *S*

      Tack för lyckönskningen, hur det gick vet vi ju redan!

      Radera
  2. Åh vilken fin vårdag. Vackert!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar