Före detta

En före detta bil inspekterades av Tosca på dagens morgonpromenad i Kvissle. Hussen skulle kollas och vi andra kollade "byn" i regnet. Här hade det gått riktigt illa med en bil, alltså.

Fin gång- och cykelväg utmed Ljungan. Om man nu nödvändigtvis skulle bo centralt, så skulle man åtminstone se till att det fanns såna här vägar alldeles inpå knuten.

Eftersom det regnade ägnade vi en stund på förmiddagen åt pälsvård, för då kan man ju hålla till inomhus. Lite rally blev det också. Nej, jag tjatar inte ihjäl henne. Tror inte det iallafall, hon verkar ha kul.

På eftermiddagen kom solen och vi tog oss en skön promenad i skogen. Men jag kom ju på varför jag inte gått just "Cykelvägen" på länge, för tusan vad det är stenigt och ojämnt att gå där. Fötterna protesterade åt det vildaste.

Här har vi Tosca, redo för kvällsrunda på klubben. Leksaken har hon fått för att hon har en "liten" ovana. Hmm... är hon ouppfostrad eller är hon bara charmig? Jag röstar för det senare. Hur som helst så brukar hon alltid "berätta" (tämligen högljutt) för sin käre husse att "nu knyter matten skorna och nu ska vi går uuuuuuut!!!!" samtidigt som hon springer lite fram o tillbaka mellan mej och hussen, som oftast befinner sej i soffan i vardagsrummet *S*

För att få tyst på henne gav jag henne denna leksak, vilket hon nöjde sej med just idag.


Det är inte bara bilen längst upp som är "före detta". Inom en tyvärr alltför överskådlig framtid verkar det som om även dessa promenadstigar är "före detta" och ett vackert minne blott. Det är här man markbereder och ska bygga fritidshus. Jag hoppas man stöter på nån sorts allvarliga problem med nåt i berggrunden eller vad som helst och lägger ner planerna. Jag VILL kunna gå här hemikring och titta på havsutsikten. Jag vill det. Faktiskt.

Ingen skärpa, men en glad och nöjd Kaka.

Kommentarer

  1. Haha, klart att det bortskämda charmtrollet ska berätta för sin husse om sina planer för dagen ;-)

    Bilen ser inte rolig ut - man får väl hoppas att förare/passagerare hann ut ur vraket.

    Å sen tycker man väl att folk kunde bygga sina fritidshus nån' annan stans... fräckt att projektera era promenadstigar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så rolig! Har så många små egna idéer och "hyss" för sej.

      Bilen, nej den ser inte rolig ut alls. Men jag har inte hört något om att någon skulle blivit skadad och den stod på en parkering, så det är väl nån idiot som tuttat på nån natt... skulle ha lite spänning i tillvaron, eller nåt? Tröttsamt.

      Och ja, tröttsamt är det att man tänker bygga just där, på finaste berget runt finaste brukshundklubben. Jag kan inte nog säga hur ledsen jag är för det.

      Radera
  2. Jag föredrar också "charmig"! Förväntan ska det inte vara lydnadspoäng på, inte på lycka heller.

    Vilken strålande utsikt där vid klubben och en skam är det att man ska bygga där... de måste ha haft otur när de tänkte när de gav byggnadslov.

    Utbrända bilar förekommer här också ibland. Vid två av sjörna har jag påträffat såna och i Uppsala är det nästan dagligen (nattligen) förekommande. Stanken är vedervärdig länge efteråt.

    Fortsätt fota fint men fota dig fram försiktigt (med fötterna, då!) Önskar att du kunde få hjälp med precis rätt sorts skor som underlättar. Ha en härlig dag, idag den sjätte juni.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte hur de ska lösa det med vatten, avlopp och tillfartsvägar där uppe på berget?! För att inte tala om att de förstör ALLTING *morr*

      Fötterna. Ska jag iallafall ringa och resonera om. Nån gång.

      Radera

Skicka en kommentar