Min fantastiska hund

Tog en liten promenad i Ryggisspåret före jobbet. En kvinna gick förbi, när Tosca stod och nosade på nåt intressant. Tosca tittade upp och viftade lite på svansen. Kvinnan tittade på Tosca. Sen tittade hon på mej och sa med stort eftertryck:
- Vilken f a n t a s t i s k hund! ! !
Jag svarade att "ja, det är hon verkligen".

Kanhända att kvinnan tyckte att jag var lite självgod... men jag har ju en fantastisk hund, så hon hade helt rätt.
På bilden har Tosca just vänt sej om för att charma nästa person som kom joggande förbi.

Kanelbullens dag. Så självklart blev det bullbak på jobbet. Lite bullar bara, på ett halvt paket jäst. Sen bakade jag lite matbröd på det andra halva paketet. Skållat grahamsmjöl och russin i... små men jättegoda.

Efter middagen tog vi oss en promenad, mitt "jobb" och jag. När vi kom tillbaka plingade grannen på dörren och bjöd in oss på... kanelbullefika! *S* Vi tackade förstås ja och fick lägga de egna bullarna i frysen för senare bruk. Som det kan bli.

Kommentarer