Blött

 
Massor med snö skulle det komma, 35 cm sådär. Och hårda vindar. Klass 2-varning från SMHI. Fullt så illa blev det inte, men vått blev det. Väldigt vått. +7 grader och ösregn idag.... har gjort det omöjligt att hålla trampdynesåret torrt och det som jag tyckte såg ganska bra ut ser återigen inte så särskilt bra ut. Äsch. Hon har tre skor som jag byter mellan när vi går ut (så de får torka emellan), ibland provar jag med fleecetossa med plastpåse utanpå, men faktiskt så är det inget som fungerar när man plöjer sej fram genom slask, sörja, vattenpölar och elände.

Nåja. Det läker väl nån gång.

Och förresten, så var vi in hos veterinären och vägde Fröken Blötpäls idag. Och om hon inte hade sisådär ett halvt kilo vatten i pälsen, vilket jag inte tror, så har hon tyvärr inte gått ner mer än max 1 eller 2 hg på drygt två veckor. Suck. Djup suck. Jag kan ju inte sluta ge henne mat helt och hållet.

Kommentarer

  1. Ja vad ska man säga... Suck! Djup suck! Fel del av Europa! En sån där gummituta som tasskydd är nog inte så dumt...?

    Vikten är väl ett lite mindre problem. Finns inte det där torrfodret hon äter i nån' lightvariant? Våra gamla matvrak har alltid ätit lightfoder - blivit gamla och friska, och hållt vikten bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör det kanske... men jag har ju varit "smart" och beställt hem två säckar till av den här sorten... *S*

      Och ja, fel del av Europa bor vi nog i, faktiskt. Gummituta på foten ska provas! Det blir zooaffären idag, efter ett jobbmöte.

      Radera
  2. Ja, tasskydd är inte det lättaste. Mina hundar har fått nöja sig med allehanda märkliga handskar... Hoppas att gummituta fungerar på den vilda, annars är jag övertygad om att du fixar egna. Bara att stjäla galoner från barnaskaran och sen sätta igång konstruerandet. 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filurade lite när jag var ute igår kväll... det måste ju finnas lite kvar av det där regntyget, jag skulle kanske kunna sy nåt av det? Men nu har vi köpt gummimojänger iallafall, får se om de sitter kvar och om de håller. De funkar tydligen på mopsar iallafall, säger kompisen Jonna.

      Radera

Skicka en kommentar