Onsdag

I verkligheten var det inte blått, utan grått, grått och lite mera grått. Vi går korta promenader och försöker ta bilen lite hit och dit för att det ska bli liiiiite mer spännande och intressant för stackars fotskadade Tosca.

Och just här var det väldigt intressant under snön, hon gick fram som en mullvad mest hela tiden medan jag oroade mej för att skon skulle ramla av i djupsnön, för då hittar jag den nog aldrig mer. Såret ser ut att läka ganska fint, faktiskt.

Ber om ursäkt för skärpa på fel ställe, men mobilen gör precis som den vill.

Vi HAR fått "en del" snö, vilket syns här på lilla altanbordet...

Bio mitt på blanka eftermiddagen är en lyx vi har här i Kvissleby. Billigt är det också, 80 kr kostar en biljett. Efteråt unnade vi oss middag på restaurang, bara sådär för att vi ville det.


Och på kvällen kammade jag ena sidan på hunden. Evighetsgöra när hon blir blöt av snö mest hela tiden. Tänker att jag ska komma igenom pälsen och tvätta henne, då blir det lite lättare att hålla ordning på stråna sedan.

Kommentarer

  1. Bra med lite vardagslyx, det behöver ni i ert klimat!

    Bra oxå att tassen läker, prinsessan är nog snart "fit for fight" igen då! Kammad och fin :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår var hon kammad och fin. Till hälften. Idag ösregnar det och hon är ett endaste rufs igen. Suck.

      Radera
    2. Men, visst sydde du en jättefin regnkappa till prinsessan - förra säsongen? Dax att plocka fram den ;-)

      Radera
    3. Jajamensan, men jag kommer ju aldrig ihåg att hon har en... förrän hon redan är genomblöt! *S* Hon är min första hund som har egna kläder.

      Radera
    4. Åh, tack Cornelia! Med ditt svar fick jag för första gången upp ett Isa-minne med skratt - inte gråt! Isa var en riktig show-hund, och älskade kläder, skratt och applåder. Vi har inte för vana att klä på våra hundar, Isas garderob begränsades till reflexväst och en skidjacka. Men vilken lycka när hon - nästan döende - hade akut opererats för livmoderinflammation! Hon hade på sig en turkos baddräktsliknande historia när hon kom hem - något stoltare fick man leta efter! Grannarna undrade om hon tränade för "beach 2010" och Isa solade sig i glansen och uppmärksamheten. Hon älskade verkligen sin body!

      Det blev en lång historia, tack för att jag fick dela med mig!

      Radera
    5. Härligt med ett glatt minne, Cecilia! Och tack vare dej så fick hon faktiskt på sej sitt regntäcke igår kväll. Fast det var så svårt att kissa med kläder på... *S*

      Radera

Skicka en kommentar