Langos och konsert

På förmiddagen var vi ner till Klampen, Tosca och jag. Det hade snöat en del på natten, men var väldigt blött. Inget snö som fastnade i pälsen iallafall, skönt.


Invigning av min nya fritös, som jag (såklart) vunnit i en tävling på FB. Tyvärr blev inte langosarna godare än vanlig och inte blev det mindre kladdigt heller. En massa delar att diska efteråt och de går INTE att köra i maskinen. Nä, jag tror jag fortsätter att använda en vanlig gryta när jag friterar i fortsättningen. Det händer ändå så sällan.

På kvällen var vi på Christmas Night med Tomas di Leva, Molly Sandén och David Lindgren. En trevlig kväll, men volymen hade man skruvat upp lite väl högt. Öronen blev trötta.

Att fota med mobilen i mörkret gick såklart inte nåt vidare, men det här är nog di Leva. I kostym!!

Medan vi var ute och roade oss var Tosca hos Vida. När vi kom dit betedde hon sej så konstigt. Gick in genom dörren, stannade på dörrmattan och hälsade knappt på Vida. Stod bara där och darrade lite i kroppen..?!!? Så märkligt. Så småningom gick hon in, de båda sprang nerför trappan (de brukar få gå ut på baksidan, där det är inhägnat en bit. Sen kom de upp igen, busade lite men sen blev det inget mer alls.

Jag kände mej alldeles nervös när vi åkte iväg till konserten, men allt hade varit som vanligt sedan. Verkar väl långsökt att det skulle ha något med vaccineringen att göra, men det är det enda som varit annorlunda på sistone. Nåja. Nu är allt som det brukar, så jag behöver väl inte hetsa upp mej??

Kommentarer

  1. Men, så konstigt! Låt oss hoppas att det var vaccinationen som gjorde sig påmind - även om det faktiskt låter långsökt... men, men, hundar har en annan perception än vi människor - ibland är det svårt för oss att fatta reaktionerna. Tur att allt är som vanligt igen!

    Hemgjorda langos - det låter avancerat. Men gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns väldigt märkligt om vaccinationen skulle ge såna konstiga biverkningar, men vad vet man?

      Hemgjorda langos är definitivt inte avancerat. Fritera degbitar, bara. Ingen konst alls. Bara lite kladdigt.

      Radera

Skicka en kommentar