Men... va?!

Idag, hade jag bestämt, skulle jag lämna in telefonen igen. Den attans manicken vars kamera inte fokuserar. Alls.

För säkerhets skull testade jag ett par gånger till, hemma, för att vara helt bombis på att den inte funkade. Tur det, för plötsligt gjorde den det. Fokuserade som den skulle och bara fungerade?!?! Va?!?! Nästan så jag blev arg för det. Nu skulle den ju inte fungera, eller?! *S*

Nåja. Vi skulle åka och handla lite mat också och på vägen dit gick jag ett par kilometer med Tosca längs Ljungan. Tog upp telefonen ur fickan för att prova kameran igen. Tog bilden på skylten här, när telefonen plötsligt ringde. Men inte med den vanliga signalen, utan med Stures signal. Jahaja... jag hade stoppat hans telefon också i fickan, när jag gick ut. Ha ha ha.

Jag svarade och det var om hyrbilen vi ska ha från imorgon, när vår egen ska in på lagning av framskärmen. Vet inte om jag berättat om den?

Jag bytte sedan till min egen telefon och fortsatte testa kameran. Och den fokuserade snällt både här, på de snötäckta dressinerna...

... och här, på det gamla ångloket. Jag besparades en resa till Telia-butiken och slapp också vara otrevlig mot dem. Men samtidigt blir jag ju lite fundersam, ska den hålla på så här nu? Funka ibland och ibland inte? Lagom tills garantin går ut i februari nångång? Förmodligen.

Finfin post idag. En vinst i en rimtävling, som Hermods anordnade. Fyra biobiljetter är inte illa alls. Nån som har något trevligt filmtips?

Tog en promenad ut till klubben på eftermiddagen/kvällen. Parkeringen var plogad så Tosca och jag körde några rallymoment och det gick så bra, så. Men vi skulle nog behöva lite mer strukturerad träning, känner jag. Just nu bara busar och leker vi och jag har inte riktigt koll på vad vi kan och inte kan längre. Och vad vi borde kunna, framförallt. Det är svårt med en ny sport och en ny klass! Jag får ta och läsa på mera och kolla om jag kanske kan träna tillsammans med nån, så kan vi hjälpas åt lite. Det är såklart bra att vi busar och leker, så ska det vara, men samtidigt är det också bra om man vet ungefär åt vilket håll man är på väg.

Inbjudande såg klubbstugan ut, men det var helt oskottat upp till själva stugan. Tung blötsnö... usch.

Testade mobilkameran igen och nog fokuserar den. På näsan *S* Men det är inte bara, bara suddigt överallt. Alltså fungerar den för tillfället. Märkligt.

Kommentarer

  1. Bra, när kameran fungerar fint,som här. Sötare nos finns väl inte, förutom en äkta schnauzernäsa!😝

    Grattis (igen) till vinster! Perfekt så här års för att släpa med tjocka släkten.

    Nu kommer ett fint 2018. Deal?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, jag tror att jag går på alla de där fyra biobiljetterna själv och köper pensionärsbiljetter till Sture. DET blir bra!
      Bra blir det också, hela det här året. Deal!

      Radera

Skicka en kommentar