Rally igen

Tosca är en nyfiken typ. Är det något som låter på andra sidan en snövall, då kommer vi inte många meter i taget, för hon måste kliva upp och titta efter heeela tiden.

Åkte och hämtade tårtan som jag vann i en utlottning som Praktiska Gymnasiet hade på FB. Det är den skolan Emil går på, men han var inte inblandad, varken i tävlingen eller i bakandet av tårta. Den var god ändå *ler*

På eftermiddagen åkte jag till Baggböle utan Tosca. Dags för rallylydnadstävling igen. Det var otroligt vackert på vägen dit, men mobilen ville inte alls vara med och göra vyn rättvisa. Något åt det här hållet var det iallafall.

Denna gång var det fortsättningsklass x2 (alltså, man kan starta två gånger, två tävlingar på olika banor, fast samma kväll). Här pågår banvandring för bana A. Min uppgift under kvällen var att skriva domarprotokoll och hjälpa till med banbyggnad. Och så höll jag i prisutdelningen också, av bara farten *S*

Och här har vi några nöjda hundägare som bett sina duktiga hundar att posera tillsammans med sina priser. Kassen är en påse "fredagsmys" med två olika påsar hundgotter, en påse chips och en läsk, som samtliga deltagare fick. Är det fredag så är det, liksom!

Vi fick en hel del beröm för trevlig tävling och några sa att de gärna kommer tillbaka och tävlar hos oss. Sånt är sååå roligt att höra, för det är mycket som ska klaffa för att det ska bli en bra tävling. Vi är ett litet, men ambitiöst, gäng som jobbar och lite glada tillrop gör mycket!

HÄR skrev jag lite tankar kring det där med att arrangera. Nu har vi två vintertävlingar kvar, en i februari och en i mars och det känns bara kul.

Kommentarer

  1. Så roligt att arrangemanget blev lyckat. Det ligger mycket jobb bakom...

    Men du, jag blir så full i skratt, när du beskriver Toscas personlighet stämmer det nästan alltid överens med lilla Flisa. Nu var det nyfikenheten. Det tar evigheter för oss att ta oss fram längs strandpromenaden för Flisa står mest på två ben på muren och kollar in vad som händer på stranden. Kolla på instagram den 16 januari...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tror jag skrattar ihjäl mej, hade inte sett den bilden på Flisa. Så roligt!!!

      Radera
  2. Vad roligt att rallyarrangemanget blev lyckat och att du/ni fick höra det också. Så viktigt med
    feed back. Inte dåliga priser där, särskilt som alla deltagare fick en kasse. Fina var de i sina guldrosetter, ingen Tosca där som smaskade i sig dem...

    Så ni har ett Baggböle, ni. Jag har ju Baggbol här. Roligt med ortsnamn är det.

    Fin tårta tårta trots att Emil inte stod bakom just den. Fast då hade den väl blivit föööör god...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många -böle häromkring. Antagligen samma betydelse som -bol, skulle jag tro. Har dock inte kollat vad det kan tänkas betyda??

      Priser är kul, men de roliga banorna och flytet i tävlingen är ännu viktigare. Men vi hade allt! *S* Eget skryt luktar illa, jag vet, men det funkade verkligen bra.

      Jättefin tårta, även om det var någon annan elev som fått öva sig.

      Radera

Skicka en kommentar