Trevlig torsdag

Trots snö på tvären och eländigt underlag gav Vickan och jag oss iväg ut i skogen tillsammans med tjejerna idag.

 De hade kul.

 Det hade de!

 Men vädret gjorde att jag ganska snabbt stoppade undan kameran igen. Det var väldigt vått.

På eftermiddagen kom ett blomsterbud med denna fina bukett, som jag vann i en tävling hos Interflora (på FB, förstås).

Man skulle motivera en eventuell vinst med att berätta om något man är stolt över att man gjort under förra året. Det var många som var med och hade skrivit så fina motiveringar att jag verkligen inte trodde att jag skulle vinna. Men uppenbarligen var det fler än jag som tycker att det är bra att man vågar stå upp mot missförhållanden på arbetet. Efter moget övervägande och rätt stor tvekan skrev jag nämligen det. Utan att gå in på några som helst detaljer, naturligtvis.

Och det är faktiskt det jag är stolt över från 2017. Förutom att jag är oerhört stolt över att vara ägare till en Guldhund. Men det tror jag inte att man vinner några blombuketter på... *S*

Som om det inte räckte med blommor så fick jag också hämta min vinst från Eukanuba, som jag vann flera dagar före jul och som de skulle skicka till närmaste Arken-butik för att det skulle "gå så snabbt som möjligt". Jojo. Jag tror för min del att det var det billigaste sättet att frakta hit vinsten... för fort gick det ju verkligen inte! 19 december vann jag och idag fick jag hämta.

Men... den som väntar på något gott... och det här visste jag inte alls vad det var för något så det var riktigt spännande att öppna paketet. En väldigt fin väska!! Plus presentkort på 15 kg hundfoder och dessutom en rabattkupong på 25 kr på valfri Furminator. Det sistnämnda tror jag inte är något för en briardpäls, så om någon vill ha den kupongen är det bara att hojta till!

Vad jag hade gjort för att vinna detta? Rimmat... och det är nästan så jag skäms litegrann när jag nu lägger det här. Hur töntigt får man göra det, egentligen?? Men en bild på Tosca och det här fjäsk-rimmet, jo det blev ju en väska och en säck foder av det. Ha ha ha.

Hundmat av allra bästa slag
det vill Tosca ha var dag.
Eukanuba är käket som hon gärna vill testa

då ska hon verkligen, verkligen festa!

Vitaminer, fett och proteiner i perfekt balans
ger pälsen lyster och vacker glans.
Bra i magen och pigg som en mört,
Eukanuba är bäst, har jag hört!

Gillar och delar och hoppas på tur
Eukanuba har maten för just mitt djur!
Nu hoppas jag att rimmet tur mej ger
så jag till Fru Fortuna ber 

Kommentarer

  1. Grattis till vinsterna! (Börjar bli lite tjatigt!!!) Förstår att det blev en ypperlig torsdag, trots jämmerliga snömängder. Sen var det extra fint att få vinna pga rakrygghet. Bra där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta att jag tjatar. Tyckte bara att det är var fina och trevliga vinster ;)

      Radera

Skicka en kommentar