Igår och idag

Igår kväll var det dags för de avancerade ekipagen att tävla om fina priser, rosetter och poäng i ridhuset i Baggböle. Inte så många var där, men det blev lika trevligt som vanligt. Drevern(!) längst till vänster här slog till med 100 poäng - alltså maxpoäng, helt utan avdrag. En grym prestation!!

Idag var det svinkallt ute så jag tömde frysen och ställde ut maten på altanen, tömde kylen också och stängde av hela skåpet. Frostade av och torkade ur. Blev så fint, så fint och jag känner mej nöjd. Ett likadant skåp till har vi, kanhända att jag tar det imorgon. Vi får se.

I skogen är det snö, snö och ännu mera snö. Det snöade så mycket att Sture körde ett par drag med traktorn idag. (Och för den som undrar: Jo, det gick utmärkt. Allt, nästan, funkar som det ska).

På kvällen var det hästhoppning på TV. Tosca vilade hakan och kikade fram mellan hyllan och bordsskivan. Men när husse bara så mycket som viftar på tårna blir hon jättesur, morrar och går därifrån. Jag tror att hon tror att han tänker trampa på henne eller nåt?!

Kommentarer

  1. Så härligt att vardagen fungerar bra! Lättare då att stå ut med den hemska snön... ;-)

    Haha, Tosca som inte gillar när husse viftar på tårna. Prinsessan!

    Här skulle vi oxå kunna avfrosta frysen. Vintern har slagit till och vi ska till och med få minusgrader. Det är ovanligt - men vi får väl stå ut tills det vänder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön är jag så trött på så det går inte att beskriva. Kan inte ens uppbåda ett uns av skadeglädje över era minusgrader (nej, det ligger inte för mej att vara sån...), men hu! Stackars er!

      Tosca är en mycket märklig prick. Otroligt personlig och med stor integritet.

      Radera
  2. Det var en duktig drever, inte direkt rasen jag förknippar med sån lydnad!
    Apropå ditt Baggböle och Baggbol (härhemma) -bol heter ställen snäppet större än -bo. Är nog nåt liknande med -böle, ska kolla lite innan jag svär i kyrkan.

    Duktigt gjort med kylen... jag behöver men VILL inte, sådeså.

    Härlig tv-tittarställning Tosca har. Då vill man inte störas av viftande tår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde ett skåp till igår, minsann, och är så stolt över resultatet att det knappt går att prata med mej. Mallgroda! Skojar lite där, men åh, så skönt att ha det gjort.

      Tosca ja... hon är som hon är. Speciell.

      Radera

Skicka en kommentar