Och där kom det... snö

Overall på, så blev inte hunden helt igensnöad på förmiddagsprommisen. Det snöade, blåste och var allmänt otrevligt. Fast Tosca hittade förstås en pinne. Sen tog jag några bilder till med min usla mobil, när hon brottades med den här grenen, höll i den med framtassarna och var allmänt söt... och det blev bara sudd. Less blev jag.

 Och Sture var ute med traktorn... för det snöade heeeeeela dagen idag.

Jag använder faktiskt fritösen, som jag vann. Idag blev det pommes (som jag också vann, de är inte slut ännu), lökringar (fanns att köpa på Lidl, jättegoda) och till det en lövbiff och sallad. Vilken festmåltid en snöig torsdag som den här!

Och när vi just svalt sista tuggan kom ett sms från Emil, där han skrev att han nu klarat körkortet! Den luringen! Han hade en uppkörningstid på tisdag, men han hade i hemlighet bokat om den tiden när han klarat teorin och INGEN visste att han skulle köra idag. Idag. När alltså all världens snö valde att ramla ner i Sundsvall, alla bussar var inställda, tågen gick inte, skolorna var stängda för att inga skolskjutsar kunde garantera barnens säkerhet osv osv... då väljer Emil Nordin att köra upp för körkortet. Och klarar det. Sicken unge, va?! Är så oändligt glad för hans skull! Bil har han ju redan köpt och nu får han köra den också. Suveränt!!

Eftermiddagspromenad och Tosca plöjde fram som vanligt. Det var många goda lukter under snön, uppenbarligen...  Gullig är hon.

Någon ville inte köra längre. Mitt i, precis mitt i, den här trevägskorsningen hade någon helt sonika klivit ur sin bil och lämnat den just där. Korkat. Kunde ju backat tillbaka åtminstone några meter och lämnat själva korsningen fri?

Fröken Päls skuttade omkring i snödrivorna och skulle gärna varit lös och ledig, men idag var det inte att tänka på att åka nånstans med bilen (tyckte jag, då... Emil var ju av en annan åsikt *S*) så det fick bli koppelpromenader hemomkring.

 Snöklumpar i tassarna. Förutom overallen borde Tosca haft tossor på sej idag.

 Så vitt och konturlöst landskap.

Vitt, vitt, vitt... och snön bara vräker ner. Och gör så fortfarande. Har vi riktig otur kommer det att fortsätta ett dygn till. Men kanske, eventuellt drar det här vidare nån annanstans, sa SMHI. Vi får väl se hur det ser ut imorgon. Då ska jag iväg till jobbet.

Skulle för övrigt ha varit på ett löne/utvecklingssamtal med min chef idag, men av det blev det förstås intet. Allt som gick att ställa in skulle skjutas upp till nån annan gång, hade hon fått order om från "högre ort". Så vi får samtala senare.

Nu ska jag sova, så jag orkar upp och skotta imorgon. Suck.

Kommentarer

  1. Finner nästan inga ord... Hemskt!

    Men så roligt att Emil klarade uppkörningen, den luringen ;-) Klart roligt för honom att kunna lämna beskedet som en överraskning. Grattis till Emil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det. Helt hemskt. Men mitt i allt snöelände gav ju Emil oss en rejäl ljusglimt. Vilken grabb!

      Radera
  2. Så roligt med körkortet! Nu blir det lättare för er alla - härligt. Att han ens tilläts köra upp en sån dag, visar väl också att han har gjort bra ifrån sig. Strålande!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar