Sidsjön och skidor

När jag varit hos frissan tog vi en tur till Sidsjön och promenerade runt där. Det var massor med skidåkare, skolungdomar, en och annan skoteråkare på sjön och folk som promenerade med och utan hundar. Kan ju säga att Tosca tyckte att det var lattjolajbanlådan på riktigt! *S*

Lådan på bilden är en soptunna. Fast man ser mest bara locket, så mycket snö har vi. Och mer ändå på andra ställen.

 Mycket fin promenadväg runt sjön, men givetvis var det Koppel På som gällde!

Här är Ankeborg, där vattnet hålls öppet åt fåglarna hela vintern. Massor med fåglar håller till just här och det var rysligt spännande, tyckte Tosca. Vi gick inte närmare än så här, för jag tyckte inte att briarden skulle leka fågelhund...

Skidåkarna inspirerade... så vi packade med grejorna och drog till skogs.

 Jag är inte ens bra på att ta på mej skidorna, än mindre bra på att åka på dem...

 ... men här ger vi oss iväg iallafall.

Det är TUR att jag inte har en Draghund med stort D, för jag har fullt upp med att hålla mej på benen (ramlade bara en gång) ändå. Mer sträckt lina än såhär och jag hade stått på näsan och inte rett upp nånting alls.

Fast det ser ju kul ut när folk som kan åker skidor i full fart efter sina snabbspringande hundar... dithän kommer aldrig jag, men vi hade en trevlig liten tur ändå!

Kommentarer

  1. Så härligt! Jag är full av beundran över din talang! Jag skulle ALDRIG våga åka bakom en draghund - nåja, även om Tosca nu inte drar så finns jun alltid risken liksom...

    Men snömängden! Hemskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken är absolut obefintlig. Minsta lilla att linan blir sträckt så stannar hon och tittar på mej... dra??? Nej, aldrig i livet! Aldrig! (Hon kan dock dra i koppel om det är något som är tillräckligt intressant, men det där med sele och lina... nope!).

      Snön ÄR hemsk. Rätt uppfattat.

      Radera

Skicka en kommentar